خبرگزاری کار ایران

معاون اقتصادی استاندار یزد:

75 درصد واحدهای تولیدی یزد تسهیلات رونق تولید نگرفتند

asdasd
کد خبر : ۷۸۹۷۴۱

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد گفت: نزدیک به ۷۵ درصد واحدهای تولیدی استان که مصوبه پرداخت تسهیلات بانکی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید داشته اند به هر دلیل نتوانسته‌اند تسهیلات دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدمسعود عظیمی اظهار داشت: برداشت ما این است که ۲۵ درصد واحدهای تولیدی باقیمانده هم عمدتا مشتری های بانک‌ها هستند که به آنها تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

وی افزود: به همین دلیل افرادی که مشتری یک بانک نیستند ولی بر اساس تقاضای خودشان و مصوبه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان برای دریافت تسهیلات معرفی می شوند باید نهایت تلاش و همکاری از سوی بانک‌ها به منظور پرداخت تسهیلات انجام شود.

عظیمی خاطرنشان کرد: ضروری است بانک‌ها تلاش کنند با توجه به دستور سازمان بازرسی استان برای تغییر و افزایش این درصدها در پرداخت تسهیلات اقدامات بیشتری صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار درباره اعتبار تبصره ۱۸ قانون بودجه برای افزایش اشتغال در کشور و نحوه توزیع آن در استان یزد، ‌گفت: ۵۸۰ میلیارد ریال تسهیلات در مرحله اول برای طرح‌های نیمه تمام صنعتی یزد اختصاص یافته است و به همین دلیل باید اولویت بندی های لازم در این رابطه را داشته باشیم.

عظیمی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: در این خصوص در کنار اولویت بندی بر اساس میزان پیشرفت طرح ها و پروژه های نیمه تمام هستان که تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند، باید مسائل اجتماعی، وضعیت نرخ بیکاری و اشتغال، محرومیت شهرستان ‌ها و نیز اختصاص تسهیلات به واحدهای کوچک و متوسط مورد توجه جدی قرار گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز در این نشست گفت: پرداخت ‌دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۴۸ واحد تولیدی استان یزد در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید امروز تصویب شد.

محمدرضا علمدار یزدی ‌ادامه داد: با موافقت بانک‌ها‌ی استان مقرر شد این تسهیلات به واحدهای تولیدی به صورت سرمایه ثابت و سرمایه در گردش پرداخت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز