خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت در یزد:

آغاز نهضت تولید داخل در مقابله با تحریم ها / توسعه و تقویت صنعت نساجی اولویت وزارت صنعت است

asdasd
کد خبر : ۷۸۳۳۵۴

معاون وزیر صنعت با اشاره به لزوم تقویت تولید داخل گفت: نهضت تولید داخل در مقابله با تحریم ها در وزارتخانه آغاز شده و به استان ها تعمیم دادیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید زرندی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به فضای کلی کشور در حوزه تولید و اشتغال اظهار داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت بیش از 33 درصد اشتغال کشور را دارد و 37 درصد از ارزش افزوده اقتصاد در این حوزه و مرتبط با این وزارتخانه است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته در عین سختی های اقتصاد ایران توفیقات زیادی هم به دست آمد، ادامه داد: کارآفرینان و مبتکران ما در کشور تسلیم نشدند و با شرایط سخت و دشوار و با وجود تحریم های سنگینی که داشتیم ایستادند و پیش رفتند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بیش از شش هزار و 200 پروانه بهره برداری صادر شده و از مرحله طرح به تولید رسیده است، اضافه کرد: از تحریم ها به عنوان یک فرصت در وزارتخانه بهره برداری شد و روی موضوعاتی کار شد که توانستیم دستاوردهای خوبی هم به دست بیاوریم.

وی با تاکید بر مدیریت درست سال گذشته بر تحریم ها افزود: انتظار داشتند که با تحریم ها گسستگی در کشور ایجاد شود اما موفق نشدند و ما نیز در سال جاری جدی تر برای تقویت اقتصاد و بنیه اقتصادی گام برداشتیم که اثرات آن را در آینده خواهیم دید.

زرندی با بیان اینکه نباید دلزدگی و دلسردی ایجاد شود، عنوان کرد: سفرهای استانی و بهره‌برداری از طرح‌هایی که داریم، متناسب با نگاه هایی که وجود دارد نهضت ساخت داخل را تقویت می کنیم و راه اندازی کرده ایم.

وی با اشاره به افزایش ناگهانی قیمت ارز اظهار داشت: با این شرایط تقویت تولید داخل رقم خورده و بازاری فراهم شده که اغلب واحدهای تولیدی ظرفیت تولید را افزایش داده و در برابر واردات مقاومت می کنند چون مقرون به صرفه نیست.

معاون وزیر صنعت با بیان اینکه در حال حاضر 35 میلیارد دلار واردات صنعتی کشور است تصریح کرد: شناسایی فرصت های موجود در حوزه صنعت ضروری است که برخی صنعتکاران نیز در این عرصه همراه شده و پای کار آمدند.

وی با بیان اینکه دو صنعت برای سال جاری هدف گذاری شده است گفت: در سال جاری برای صنعت نساجی و تولید لوازم تحریر هدف گذاری شده و چون اشتغالزایی خوبی ایجاد می کند بر این موضوع تاکید و توجه ویژه داریم و تمرکز استان ها را بر این حوزه خواستاریم.

نماینده ولی فقیه در استان نیز در این دیدار اظهار داشت: برای رفع بیکاری و حل مشکل اشتغال اظهار داشت: صنایع نساجی باید مورد حمایت جدی باشد نه اینکه از ترکیه واردات داشته باشیم و نساجی ما در داخل از این واردات گلایه داشته باشد.

آیت الله محمدرضا ناصری با تاکید بر اینکه لازم است شهرک پوشاک و نساجی ایجاد شود و آموزش لازم به مردم داده شود تا تولید کنند افزود: این شهرک ها حجم اشتغالزایی بالایی خواهند داشت و به دلیل اینکه سابقه دیرینه ای در یزد دارد می تواند حتی در روستاها نیز اشتغال ایجاد کند.

وی بیان داشت: حتی می توان در هر استان شهرک نساجی ایجاد کرد و در حوزه پوشاک و نساجی در سطح کشور به خودکفایی رسید و چرخه تولید را از کاشت پنبه تا تولید پوشاک تکمیل کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز