خبرگزاری کار ایران

میراث فرهنگی استان یزد خبر داد؛

کاهش 60 درصدی تخلفات در عرصه و حریم بافت جهانی یزد

asdasd
کد خبر : ۵۸۸۷۰۶

سرپرست معاونت میراث فرهنگی استان، با اشاره به افزایش دو برابری مجوزهای مرمت و بازسازی در عرصه و حریم شهر جهانی یزد، گفت: تخلفات امسال عرصه و حریم بافت تاریخی یزد 60 درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایلنا، «ساشا ریاحی‌مقدم» با بیان این‌که در سال جاری تخلفات در عرصه و حریم بافت تاریخی یزد کاهش داشته، اظهار کرد: این تخلفات نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حدود 60 درصد کاهش یافته است.

وی با بیان این‌که در سال 96 تعداد اخطارهای داده شده توسط یگان حفاظت اداره کل نیز نسبت به تاریخ مشابه در سال قبل کاهش چشمگیری یافته است، افزود: تعداد اخطارهای ارائه شده در سال جاری کمتر از یک سوم سال گذشته است.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی استان در ادامه با اشاره به افزایش دو برابری مجوزهای مرمت و بازسازی در عرصه و حریم شهر جهانی یزد، گفت: این آمار نشانه خودآگاهی و احساس وظیفه جامعه محلی نسبت به شهر و بافت جهانی یزد است.

ریاحی مقدم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که خوشبختانه اکثر ساکنان این بافت علاقه‌مند هستند تا با مجوز اداره کل میراث فرهنگی مرمت و بازسازی صحیح را انجام دهند، خاطرنشان کرد: بافت کهن شهر تاریخی یزد یکی از منحصر بفردترین بافت‌های تاریخی زنده جهان است که عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان را به خود اختصاص داده است.

این مقام مسئول در پایان از خردمندی، هوشیاری و آینده نگری جامعه محلی و ساکنین بافت تشکر کرد و گفت: امیدواریم در سال‌های آتی میزان همراهی در عرصه و حریم بافت جهانی بیش از این افزایش یابد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز