خبرگزاری کار ایران

فرماندار قائم شهر:

مشارکت مردمی در قائم شهر، بسیار قابل توجه است

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۴۲۸

زیباسازی روستاها و بهسازی معابر کار بسیار قشنگی است و باعثشادابی و نشاط در بین مردم می شود.

فرماندار قائم شهر گفت: زیباسازی روستاها و بهسازی معابر کار بسیار قشنگی است و باعثشادابی و نشاط در بین مردم می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قائم شهر، " مهدی محمدی " در آیین افتتاح طرح هادی روستای دیوکلا با بیان اینکه حفظ بافت روستایی و سنتی هم راستا با توسعه کار بسیار پسندیده ای است اظهارداشت: در این روستا، فرهنگ اصیل روستایی همراه با بافت شهری ترکیب شده و فضای جالبی را بوجود آورده است.

وی ادامه داد: کاشت گل و گیاه، دیوارهای کاه گلی و کاشتن فانوس های قدیمی در دل دیوار بمنظور روشنایی کاری زیبا، جدید و ستودنی است.

فرماندار شهرستان قائم شهر با بیان اینکه این طرح در روستای دیوکلا سفلی بعنوان پایلوت اجرایی گردید خاطر نشان کرد: اگر این کار به سراسر استان تعمیم داده شود و ساختار کاه گلی ثابت بماند راه مناسبی برای انتقال و حفظ آیین و سنن گذشتگان است.

محمدی افزود: به جرأت می توان گفت قائم شهردر بحثخودیاری و مشارکت مردمی در امر بهسازی در استان حرف اول را می زند و دلیل اینکه بنیاد مسکن این شهرستان پروژه های متعددی را با موفقیت به بهره برداری می رساند همین مشارکت مردمی است.

وی در پایان گفت: اگر دستگاه اجرایی عملکرد قابل قبولی به مردم ارائه دهند، میزان مشارکت مردمی نیز بالاتر خواهد رفت.

گفتنی است طرح هادی روستای دیوکلا سفلی که با ۴۰ درصد مشارکت مردمی و ۶۰ درصد توسط بنیاد مسکن انجام شد، دارای جوی پیش ساخته به طول ۸۵۰ متر، کانیو به طول ۸۵۰ متر، زیرسازی خیابان به میزان ۲۱۰۰تن، ساب بیس به میزان ۳۲۰۰ تن، آسفالت به میزان ۸۷۰ تن، پیاده روسازی به مساحت ۲۲۵۰ متر مربع و غیره می باشد و اجرای عملیات زیرسازی خیابان، پیاده رو، دیوار کشی کل مسیر خیابان اصلی و معابر قدیمی، بخشی از نهال کاری حاشیه خیابان اصلی و جابجایی تاسیسات با هزینه بالغ بر۶۰۰ میلیون تومان انجام شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز