خبرگزاری کار ایران

معاون تحقیقات وزیر بهداشت در یزد:

فعالیت مرکز تحقیقات دیابت، باید منجر به کاهش دیابت در یزد شود

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۰۳۶

با تمام مشکلات نظیر تحریم ها، جنگ تحمیلی، محاصره اقتصادی و حوادثطبیعی که در کشور شاهد آن بوده ایم، خوشبختانه امید به زندگی به میزان ۲۲ سال در ایران افزایش یافته و هم اکنون امید به زندگی در بدو تولد به ۸۰ سال ارتقاء یافته است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: اولویت اول این وزارتخانه در امر پژوهش، تحقیقات مرتبط با قلب و عروق و در تحقیقات قلب و عروق، اولویت با پیشگیری است.

به گزارش ایلنا از یزد، دکتر رضا ملک زاده روز گذشته در بازدید از مرکز تحقیقات قلب و عروق بیمارستان افشار یزد گفت: مراکز تحقیقات قلب و عروق باید به پژوهشکده تبدیل شوند.

ملک زاده ضمن اعلام این خبر که ردیف های سازمانی برای مراکز تحقیقات به زودی ابلاغ خواهد شد، گفت: مرکز تحقیقات قلب و عروق باید تبدیل به پژوهشکده شود و در این راستا باید از نمایندگان مردم در مجلس خواست تا برای تخصیص بودجه به مراکز تحقیقات تلاش کنند.

وی افزود: مراکز تحقیقاتی باید مواردی نظیر ریسک فاکتورهای محیطی، سکته های قلبی عروقی درجوانان، درصد MI دربیماران زیر ۵۰ سال را مورد توجه قرار دهند.

دیدار با اعضای هیات علمی دانشگاه

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در ادامه سفر یک روزه خود به یزد با اعضای هیئت علمی و مسئولین مراکز تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی یزد دیدار کرد.

دکتر ملک زاده در این دیدار گفت: با تمام مشکلات نظیر تحریم ها، جنگ تحمیلی، محاصره اقتصادی و حوادثطبیعی که در کشور شاهد آن بوده ایم، خوشبختانه امید به زندگی به میزان ۲۲ سال در ایران افزایش یافته و هم اکنون امید به زندگی در بدو تولد به ۸۰ سال ارتقاء یافته است.

این فوق تخصص گوارش و کبد افزود: از دیگر شاخص های مهم عدالت در سلامت، میزان مرگ و میر کودکان زیر ۵ سال است که آمار اکثر استان ها مشابه یکدیگر شده و این شاخص بطور کلی کاهش یافته است.

عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی در ادامه سخنان خود به میزان ابتلا به بیماری های غیرواگیر اشاره کرد و اظهار داشت: بیماری های غیرواگیر از نظر اقتصادی خطری جدی برای جامعه محسوب می شوند.

رضا ملک زاده با اشاره به سیاست اقتصاد مقاومتی افزود: در این حوزه باید تحقیق و پژوهش بیشتری داشته باشیم و باید آموزش و توانمند سازی مردم باید در دستور کار دانشگاه ها قرارگیرد.

این چهره شهیر عرصه پزشکی با اشاره به اینکه عمده هزینه های بخش سلامت در بخش درمان است، تصریح کرد: وزارت بهداشت ۴۰ درصد تولید علم در کشور را عهده دار است ولی بودجه تحقیقاتی این وزارتخانه ۱۳ درصد بودجه تحقیقاتی کل کشور است.

بازدید از مرکز تحقیقات دیابت

معاون وزیر بهداشت در ادامه از مرکز تحقیقات دیابت هم بازدید کرد.

وی در این بازدید گفت: پژوهش های این مرکز باید به تغییر سبک زندگی مردم و پیشگیری از دیابت منتهی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز