خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور در مراسم معارفه استاندار یزد:

استانداران پاک دستی را سرلوحه کار خود قرار دهند

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۳۲۶

تغییر دولت‌ها منجر به جابجایی‌ها در مسئولیت‌ها می‌شود چرا که مردم شرایط جدید را طلب می‌کنند. / آقای میرمحمدی باید همانند گذشته در مسیر اعتدال و عقل گام بردارد.

وزیر کشور گفت: استانداران باید پاک دستی را سرلوحه اقدامات خود قرار دهد و با هر گونه سهل انگاری و دست درازی مبارزه کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، عبدالرضا رحمانی فضلی ظهر امروز - شنبه - در مراسم تودیع و معارفه استانداران پیشین و جدید یزد در طول سخنان خود با تقدیر از فعالان ستادهای انتخاباتی دکتر حسن روحانی در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری گفت: در انتخابات گذشته یک جنبش عمومی در کل کشور نسبت به تغییر وضعیت و شرایط کشور در مردم ایجاد شد و در واقع مردم به برنامه‌ها و نگرش‌های آقای روحانی رأی دادند.
وی افزود: حامیان آقای روحانی تلاش کنند تا با کمک به استاندار جدید، وی در این سمت موفق باشد. تغییر دولت‌ها منجر به جابجایی‌ها در مسئولیت‌ها می‌شود چرا که مردم شرایط جدید را طلب می‌کنند.
وی همچنین با تقدیر از تلاش‌های محمدرضا فلاح‌زاده استاندار پیشین یزد گفت: امیدوارم خداوند زحمات ایشان را قبول کند و دولت نیز بتواند در جایگاه مناسبی از تجربیات وی بهره ببرد.
وی با اشاره به جلسه هئیت دولت در خصوص انتخاب استاندار جدید یزد گفت: آقای روحانی پس از ارائه برنامه‌های سیدمحمد می‌رمحمدی در حدود ۷ دقیقه در خصوص استان یزد به سخنرانی پرداخت و گفت: در دورانی که مجلس بوده است آقای می‌رمحمدی را یکی از معاونان پارلمانی با انگیزه، با اخلاق، و معتدل یافته است.
وزیر کشور افزود: آقای روحانی از بنده بخاطر معرفی اقای می‌رمحمدی تشکر کرد.
وی همچنین سلام دکتر روحانی را به مسئولان و مردم یزد ابلاغ کرد.
عبدالرضا رحمانی فضلی همچنین از در اولویت بودن استان یزد در سفرهای استانی رئیس جمهور خبر داد.
وی افزود: آقای میرمحمدی می‌بایست همانند گذشته در مسیر اعتدال و عقل گام بردارد و تلاش کند همکارانی که انتخاب می‌کند نیز همچنین باشد.
وزیر کشور گفت: استانداران باید توجه کنند نه با حرف و شعار بلکه با تصمیم گیری و توجه به خواست مردم اهمیت دهند.
وی گفت: استانداران باید پاک دستی را سرلوحه اقدامات خود قرار دهد و با هر گونه سهل انگاری و دست درازی مبارزه کنند.
وی مسئله بعدی را توجه استانداران را به عدالت دانست و گفت: نظام ما ادای حکومت دینی را در سطح جهان مطرح کرده است و باید با رفتار خوب خود این مسئله را به جهانیان نشان دهیم.
وی همچنین کارآمدی را مورد تاکید قرار داد و گفت: دنیا ما را با نحوه رفتار خود در خصوص کارآمدی به چالش می‌کشد. در وضعیتی هستیم که ایران در توجه جهانیان قرار دارد و ما باید با وجود تحریم‌ها کارآمدی خود را اثبات کنیم.
وزیرکشور گفت: منابع نفتی پاسخگوی رشد ۸ درصدی اقتصاد کشور نیست و برای تامین این هدف مهم باید منابع عمومی و خُرد از طرف مردم به صحنه وارد شود.
رحمانی فضلی به مصرف بیش از حد در حوزه‌های مختلف در کشور اشاره کرد و گفت: به راحتی می‌توان ۲۰ درصد از طرف خود را کاهش داد و به سمت صرفه جویی حرکت کرد.
وی تحقق این هدف را ایجاد یک نهضت ملی برای صرفه جویی عنوان کرد.
وی با اشاره با دوران ۵ ساله ریاست خود در دیوان محاسبات گفت: قرار بود ۳ درصد از ۸ درصد رشد اقتصادی کشور مربوط به بهره وری باشد ولی این میزان زیر یک درصد است.
وزیرکشور گفت: بهره وری پایین ما موجب می‌شود تا قیمت تمام شده و زمان اجرای کار‌ها بالا بیاید و توان رقابت در دنیای امروز از بین برود.
وی همچنین دوباره متذکر شد: استانداران باید تجهیز منابع، مصرف بهینه و افزایش بهره وری را در حوزه‌های مختلف در دستور کار قرار دهند.
وی با اشاره به مذاکرات در دست انجام با ۵ + ۱ گفت: مطمئنم همدلی مردم و عقبه اقتصادی در کشور با خدشه روبرو شود طرف مذاکره در خصوص توافقات خود با ایران طمع خواهد کرد.
این مراسم با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، امام جمعه یزد، شهرداران، اعضای شورای شهر و روستا، مدیران ادارات، بیت خاتمی و صدوقی و جمعی از حامیان دکتر روحانی در یازدهمین انتخابات دوران ریاست جمهوری در سالن شهید منتظر قائم برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز