خبرگزاری کار ایران

۶۷ زندانی یزدی چشم انتظار کمک نیکوکاران

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۲۷۰۶

مدیر کل زندان‌ها و نایب رئیس هیأت امنای ستاد دیه استان یزد از تعداد ۶۷ زندانی جرائم غیر عمد محکوم مالی در زندانهای استان خبر داد .

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، حسین سبزواری از وجود تعداد ۶۷ مددجوی جرائم غیرعمد مشمول کمک ستاد دیه استان در زندان خبر داده و گفت : برای آزادی این تعداد محکومان مبلغی بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان نیاز است که از این تعداد ۳ نفر محکوم مالی نسوان و مابقی مرد هستند .

مدیر کل زندان‌های استان یزد ضمن تقدیر از زحمات کارکنان ستاد دیه استان اظهار داشت : اعضای کمیته صلح و سازش این ستاد در تلاش هستند تا با برگزاری جلسات متعدد با شکات پرونده ها مبالغ قابل توجه ای را از شکات گذشت رضایتمندانه اخذ کرده تا بتوانند زمینه آزادی این محکومین مالی را نیز فراهم کنند .

سبزواری با تشریح نوع محکومیت این مددجویان گفت : از این تعداد مددجو  تعداد ۴۷ مددجو مربوط به محکومین مالی ، تعداد ۹ مددجو محکوم پرداخت مهریه ،  تعداد ۳  مددجو محکوم نفقه ،  5  مددجو محکوم به پرداخت دیه تصادفات رانندگی ،  2 مددجو محکوم پرداخت به دیه حادثه کار و ۱ مددجو محکم پرداخت دیه ایراد صدمه بدنی غیر عمد هستند .

وی ضمن تقدیر از کمک های نیکوکاران و خیرین جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد گفت :  به همت ستاد دیه استان از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۱۲۰ زندانی جرائم غیر عمد از زندانهای استان آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشتند .

این مقام مسئول در ادامه افزود :  بدهی این مددجویان مبلغ ۵۲۷ میلیارد ریال بود که مبلغ ۴۲۹  میلیارد ریال توسط اعضاء کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان از شکات گذشت رضایت مندانه اخذ گردیده  و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک های عامل مبلغ ۹۸ میلیارد ریال به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این  ۱۲۰ نفر و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم شد.

نایب رئیس هیأت امناء ستاد دیه استان یزد در ادامه از اجرای پویش‌های ” یلدای رهایی ” و ” سردار دلها ” در آینده نزدیک توسط ستاد دیه استان یزد خبر داده و گفت : در نظر داریم تا برگزاری این پویش ها زمینه آزادی محکومین در بند و چشم انتظار را فراهم نماییم .

وی با تأکید بر نقش پررنگ خیرین و نیکوکاران در آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اظهار داشت : یکی از اصلی ترین راه های  جلوگیری از آسیب های اجتماعی ، مشارکت در آزادی محکومین مالی جرائم غیر عمد  است و این مهم تنها با دستان پر خیر و برکت مردم دارالعباده مقدور خواهد شد .

سبزواری یادآور شد: شماره تلفن ۳۶۲۹۸۲۰۰ روابط عمومی ستاد دیه استان یزد پاسخگوی سئوالات عموم خیران و مردم نیکوکار پیش‌بینی شده است که می‌توانند از این طریق  برای چگونگی کمک به این افراد  اقدام کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز