خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد:

۷۲ درصد دانش آموزان واکسینه شدند/ واکسینه شدن ۸۵ درصد یزدی‌ها در برابر کرونا

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۸۱۴۱

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: تاکنون ۷۲ درصد گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال در استان یزد، دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، محمدرضا دهقانی اظهار داشت: از ابتدای شروع واکسیناسیون در استان، یک میلیون و ۱۸۴ هزار و ۳۷۸ دز واکسن به گروه‌های هدف تزریق شده است.

وی ادامه داد: تاکنون ۷۴۷ هزار و ۹۲۶ دز در نوبت اول و ۴۳۶ هزار و ۴۵۲ دز واکسن در نوبت دوم تزریق شده است.

 دهقانی با اشاره به تزریق ۶۷۰ هزار و ۸۰۴ دز واکسن به افراد بالای ۱۸ سال گفت: بر این اساس، ۸۵ درصد افراد بالای ۱۸ سال دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

 وی تصریح کرد: همچنین ۷۵ هزار و ۱۴۷ دوز واکسن در نوبت اول به گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال استان یزد تزریق شده است و بر این اساس، ۷۲ درصد این گروه سنی در برابر کرونا ویروس واکسینه شده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با تاکید بر اینکه پوشش کامل واکسیناسیون از برنامه‌های اصلی ما به شمار آمده و همزمان باید رعایت اصول بهداشتی را تقویت کنیم عنوان کرد: شهرستان‌های خاتم، مروست و اشکذر بالاترین آمار تزریق واکسن در بین دانش آموزان را داشته اند به گونه‌ای که بیش از ۹۰ درصد واجدان شرایط در این شهرستان ها واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

وی اظهار داشت: تصمیم گرفتیم به صورت جدی نظارت‌ها و پایش‌ها و بیماری یابی‌ها انجام شود و از طرف دیگر هم مراکز درمانی و بهداشتی آمادگی لازم داشته باشند تا اگر درگیر موج ششم کرونا شدیم، بتوانیم خدمات بهداشت و درمانی را به نحو مطلوبی ارائه دهید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد واکسیناسیون عمومی و رعایت دستورالعمل‌ها را تنها راه قطع زنجیره ابتلا به کرونا خواند و افزود: اکنون در استان یزد ۸۵ درصد افراد بالای ۱۸ سال دز اول و ۵۴ درصد افراد بالای ۱۸ سال دز دوم واکسن را دریافت کرده اند وامیدواریم همه برای دریافت واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز