خبرگزاری کار ایران

با افتتاح نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی غدیر کوشک در بافق؛

ظرفیت تولید برق در استان یزد به ۸۱.۵ مگاوات رسید/توسعه نیروگاه های خورشیدی در دستور کار استان

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۴۷۹۰

نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی غدیر کوشک در راستای هدف گذاری و برنامه ریزی بلندمدت شرکت سرمایه گذاری برق و انرژی غدیر با حضور مسئولان ارشد استان در شهرستان بافق افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، احداث ۲۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر (خورشیدی، بادی، زیست توده و برقابی کوچک) در سطح کشور در افق ۱۴۰۴ پیش بینی شده که بر اساس این برنامه، نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی کوشک به عنوان جدیدترین پروژه خورشیدی در استان یزد بهره برداری شد.

با بهره برداری این نیروگاه ظرفیت نیروگاه های خورشیدی شرکت سرمایه گذاری برق و انرژی غدیر در کنار نیروگاه های ۱۰ مگاواتی غدیر قم، نیروگاه ۱۰ مگاواتی غدیر مهریز و نیروگاه ۱۰ مگاواتی جرقویه اصفهان به ۴۰ مگاوات افزایش یافت.

نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی کوشک با توجه به شرایط ایده آل آب و هوایی منطقه کوشک در شهرستان بافق استان یزد تعریف شد و با ظرفیت منصوبه ۲۴۰۰ مگاوات در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار و با هدف تأمین برق منطقه به وسیله انرژی خورشید راه‌اندازی شده است و توانسته ظرفیت برقی استان یزد را به ۸۱.۵ مگاوات افزایش دهد.

این نیروگاه توانسته برای ۱۵ نفر به طور مستقیم و برای ۲۶۰ نفر به طور غیر مستقیم شغل پایدار ایجاد کند و صرفه جویی سالانه پنج میلیون لیتر مصرف آّب، صرفه جویی مصرف چهار میلیون مترمکعب گاز طبیعی و کاهش مصرف ۳.۵ میلیون کیلوگرم گازه‌های آلاینده از دیگر ویژگی‌های این نیروگاه خورشیدی در شهرستان بافق است.

این نیروگاه به لحاظ ارزی یکی از ارزانترین طرح‌های نیروگاهی کشور است که در زمانی حدود شش ماه و ۱۰ روز به اتمام رسیده است و تاکنون ۲۶ هزار و ۴۵۴ صفحه خورشیدی و ۸۴ دستگاه اینورتر نصب شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در حاشیه آغاز به کار این نیروگاه به خبرنگار ایلنا گفت: توسعه نیروگاه های خورشیدی در دستور کار استان است و سرمایه گذاران می توانند در این بخش ورود کنند.

مسعود عظیمی با اعلام افزایش نرخ خرید تضمینی انرژی های پاک اظهار داشت: نرخ خرید تضمینی برق برای هرکیلووات معادل قیمت بین الملل، ۱۶۰۰ تومان در نظر گرفته شده است که فرصت جذابی برای سرمایه گذاری در این بخش است.

وی افزود: با صرفه اقتصادی بالا امکان سرمایه گذاری در توسعه نیروگاه هایی با انرژی پاک فراهم شده است و سرمایه گذاران طی انعقاد قرارداد با اداره برق منطقه ای می توانند برق تولیدی خود را تحویل دهند و امیدواریم با افزایش ظرفیت تولید، قطعی برق نداشته باشیم.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز