خبرگزاری کار ایران

در نشست شورای آموزش و پرورش مطرح شد؛

مدارس یزد از نیمه آبان به صورت حضوری بازگشایی می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۲۲۳۶

استاندار یزد گفت: با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا از نیمه آبان امسال مدارس استان به صورت حضوری و باشرایط خاص و رعایت ضوابط بهداشتی بازگشایی می شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، مهران فاطمی در نشست شورای آموزش و پرورش اظهار داشت: در کشورهای توسعه یافته به دلیل کرونا همه صنایع و کسب و کار آنها تعطیل شد اما نظام تعلیم و تربیت آنها تعطیل نشد و این نشان می دهد که آموزش و پرورش در توسعه یافتگی نقش بسیار مهمی دارد.

فاطمی با بیان اینکه در دوران کرونا بیشترین آسیب به نهادهای آموزشی وارد شد بنابر این فضای مدارس باید به گونه ای مدیریت شود که تعلیم و تربیت کمترین لطمه را بخورد افزود: باید همه تمهیدات لازم برای بازگشایی مجدد مدارس بصورت حضوری پیش بینی شود و در این زمینه توجیه خانواده ها و رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی در اولویت قرار گیرد.

استاندار یزد، حوزه تربیت را اولویت اصلی آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: از ظرفیت سمن ها و نهادهای فرهنگی برای موضوع های تربیتی در مدارس استفاده شود و با استفاده از نظرات مشاوران خبره ، مدیران تربیتی و کارشناسان سابق و فعلی آموزش و پرورش آسیب های موجود در مسیر مباحث تربیتی رفع شود.

فاطمی با تشریح کمبود فضاهای ورزشی مدارس استان گفت: این مسئله زیبنده استان یزد نیست و باید از فضای اطراف مدارس و سالن های ورزشی استان برای کاهش این محدودیت استفاده شود و ورزش و تربیتی بدنی به یک مسئله دست دوم تبدیل نشود.

استاندار یزد در خصوص مشکلات معلمان خرید خدمت در استان نیز اظهار داشت: هرچند مشکل معلمان خرید خدمت کشوری است و فقط متخص استان نیست اما حدود ۸۰۰ معلم خرید خدمت در این استان وجود دارد که از حداقل دریافتی برخوردارند و این زیبنده نظام تعلیم و تربیت نیست.

فاطمی افزود: آموزش و پرورش در این زمینه طرحی تهیه و به نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی که بسیار با این نهاد همراه و تاثیرگذار هستند، ارائه کنند تا به صورت قانونی این مشکل حل شود و بیش از این شرمنده این قشر زحمتکش نشویم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد هم با بیان اینکه آماده هرگونه همکاری با نهادها و ارگان‌های استان در ارتباط با مباحث آموزشی و تربیتی هستیم، گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ تبلت از بودجه کمیساریای عالی سازمان ملل متحد تهیه شده و در اختیار دانش آموزان نیازمند قرار گرفته است.

محسن موحدی فرد افزود: سال تحصیلی جاری با آموزش بصورت مجازی به صورت مطلوبی آغاز شده و در برخی مناطق هم بصورت حضوری آموزش ها در حال برگزاری است.

وی با تشریح کمبود فضای آموزش در استان و فرسوده بودن برخی مدارس اظهار داشت: تا سال ۱۴۰۴ به ساخت ۴۶۰ مدرسه در استان نیاز است که امیدواریم با همراهی خیران و مشارکت همه این مشکل رفع شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز