خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر در گفت و گو با ایلنا:

گوشت و میوه از سبد غذایی کارگران حذف شده/ کمر کارگران زیر بار اجاره بها خم شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۱۸۱۹

دبیر اجرایی خانه کارگر یزد با انتقاد از فاصله چشمگیر درآمد و هزینه کارگران و بی توجهی دولت به وضع آن‌ها گفت: گرانی اقلام مصرفی باعث شده تا مصرف گوشت و میوه از سبد غذایی کارگران حذف شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر یزد با انتقاد از فاصله چشمگیر درآمد و هزینه کارگران و بی‌توجهی دولت به وضع آن‌ها گفت: گرانی اقلام مصرفی باعث شده تا مصرف گوشت و میوه از سبد غذایی کارگران حذف شود.

علیمحمد دهقانی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا از یزد با بیان اینکه قیمت بسیاری از اقلام مصرفی و خوراکی تغییر کرده و قله گرانی را طی می‌کند، اظهار داشت: در چنین شرایطی درآمد کارگران تغییری نداشته و تا پایان سال عدد ثابتی دارد و نمی‌توانیم بگوییم هزینه های زندگی کارگران کاهش داشته است.

دبیر اجرایی خانه کارگر با انتقاد از بی توجهی مسئولان به گرانی های افسار گسیخته و ناتوانی کارگران در تأمین مخارج زندگی خود به ایلنا گفت: کارگری که 3 میلیون دریافتی دارد و ماهی 2 میلیون تومان باید اجاره پرداخت کند چگونه می تواند امورات زندگی را بگذراند.

دهقانی با بیان اینکه در حال حاضر کارگران برای اجاره یک باب منزل باید حداقل نیمی از حقوق دریافتی خود را بپردازند، تصریح کرد: متاسفانه بیش از نیمی از کارگران در یزد فاقد خانه هستند درحالی که بخش اعظمی از حقوق کارگران صرف هزینه های مسکن و اجاره بها می شود.

وی با بیان اینکه در مدت یک‌ماه قیمت لبنیات بیش از 50 درصد افزایش یافت اما حقوق کارگران ثابت و بدون تغییر مانده تصریح کرد: مسئولان اعلام کرده اند خط فقر 11 میلیون تومان است اما دریافتی کارگران نشان می دهد که آن ها در فقر زندگی می‌کنند.

دهقانی با اشاره به اینکه سال هاست برای مسکن کارگران و اجاره نشینی آن‌ها فریاد می‌زنیم اما کسی گوش شنوایی ندارد و توجه نمی کند عنوان کرد: به جایی رسیدیم که باید برای معیشت کارگران با قیمت های عجیب و غریب حرف بزنیم که کارگران از پس هزینه های زندگی بر نمی آیند.

دبیر اجرایی خانه کارگر یزد خاطرنشان کرد: با توجه به هزینه‌های بالای اجاره خانه و معیشت زندگی‌ کارگری، کمر کارگران زیر بار اجاره شکست و هر چه کار می‌کنند فقط صرف اجاره خانه می‌شود.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز