خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اوقاف یزد:

خشکسالی باعث تغییر کاربری زمین‌های وقفی شد/ صدور مجوز تملک اعیان در دستور کار اوقاف

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۹۶۳۹

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد ترویج فرهنگ سرمایه گذاری در حوزه وقف را ضروری دانست و گفت: خشکسالی های پی در پی در استان یزد باعث تغییر کاربری زمین‌های وقفی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، حجت الاسلام حسین زارع زاده در نشست خبری گرامیداشت دهه وقف با بیان اینکه بیش از ۷۴ درصد موقوفات استان یزد زمین کشاورزی است اظهار داشت: بسیاری از آنها به دلیل خشکسالی‌های متعدد فاقد درآمد و محصول شدند و تغییر کاربری دارند که با مجوز صادر شده از سوی سازمان اوقاف بحث صدور مجوز تملک اعیان در دستور کار اوقاف قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه برخی از این زمین ها ساخت و ساز شده و به صورت نیمه ساز رها شدند افزود: از این پس تمام متصرفین و مستأجرین املاک وقفی که نسبت به ساخت‌وساز در ملک وقفی اقدام کردند می‌توانند با پرداخت یک سوم قیمت زمین سند تملک اعیان دریافت کنند.

مدیرکل اوقاف یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص ترویج فرهنگ وقف پول از تاسیس بانک وقف از سوی این سازمان خبر داد و عنوان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه سعی دارد با ایجاد این زیرساخت تخصصی بحث وقف پول را در کشور گسترش دهد.

وی همچنین با اشاره به اینکه موقوفات استان یزد ظرفیت و پتانسیل بالایی برای سرمایه گذاری دارد، اظهار کرد: ورود سرمایه‌گذار به حوزه وقف و موقوفات نه تنها موجب احیای موقوفات راکد می‌شود، بلکه افزایش درآمد و اشتغالزایی را به دنبال دارد.

زارع زاده با اشاره به ضرورت بهره‌وری از ظرفیت‌ های بالقوه با استفاده از وقف تصریح کرد: استفاده از این ظرفیت‌ها در حقیقت ‌به فضای تولید، اشتغال و کسب و کار کمک بزرگی می‌کند.

وی افزود: اگر در حوزه ثبتی – حقوقی، فرایند شناسایی موقوفات کامل شود، شاید به ‌همین میزان موقوفات ثبت شده، املاک و اراضی وقفی دیگری که ثبت نشده داشته باشیم که در معرض خطر ملکی شدن ‌هستند.‌

مدیرکل اوقاف یزد با بیان این که وقف باید از سوی دولت حمایت شود، گفت: اگر وقف از سوی دولت حمایت شود باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی شده که این مهم، در بسیاری از موارد باعث ‌کاهش هزینه‎های دولت خواهد شد.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز