خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

توقف روند نزولی کرونا در یزد/کم توجهی یزدی ها به واکسیناسیون

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۸۴۶۲

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با بیان اینکه روند نزولی کرونا در یزد متوقف شده گفت: در حال حاضر روند مراجعات به مراکز درمانی و انجام تست های کرونا افزایش یافته و در حال حاضر آمار بستری‌های مشکوک به کرونا ۴۱۵ تن است.

سیدمحمدرضا میرجلیلی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه در شبانه روز گذشته، ۹۱ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد پذیرش شدند اظهار داشت: آمار بستری در بخش مراقبت های ویژه که به ۵۰ نفر رسیده بود نیز افزایش یافته و در حال حاضر  ۹۴ نفر به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه خدمات دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اعلام رنگ بندی جدید از امروز و قرار گیری تنها یک شهرستان(اشکذر) در وضعیت آبی، افزود:  شهرستان‌های تفت، مهریز و بهاباد در وضعیت زرد و سایر شهرستان‌ها در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با انتقاد از کم توجهی شهروندان یزدی به واکسیناسیون و بی توجهی به رعایت پروتکل ها ادامه داد: در ماه گذشته انتقادها از کمبود واکسن کرونا بود اما اکنون که واکسن به میزان فراوان وجود دارد با کاهش استقبال شهروندان از واکسیناسیون مواجه هستیم.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان هر چه سریعتر برای تزریق واکسن مراجعه کنند عنوان کرد: متاسفانه تنها ۳۲ درصد افراد بالای ۱۸ سال استان هر دو دز واکسن را دریافت کرده اند که این استقبال کم شهروندان از واکسن نگران کننده بوده و احتمال افزایش مجدد تعداد مبتلایان به کرونا از آبانماه قابل پیش بینی است.

میرجلیلی با بیان اینکه برای پیشگیری از بروز موج بعدی باید ۸۰ درصدی جمعیت واکسینه شوند تصریح کرد: تجربیات جهانی نشان می دهد تا زمانی که واکسیناسیون همگانی به درصد قابل قبولی نرسد، چرخه انتقال بیماری متوقف نخواهد شد در حالیکه تاکنون ۶۶ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان، تنها دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به اینکه عدم رعایت نکات بهداشتی و پروتکل های کرونایی در استان به پایین ترین سطح خود در ۲ سال گذشته رسیده است افزود: برگزاری دورهمی خانوادگی، عدم استفاده از ماسک، بی توجهی به فاصله گذاری اجتماعی و از همه مهمتر بی توجهی به تزریق واکسن شرایط پیش رو را خطرناک نشان می دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز