خبرگزاری کار ایران

انتقاد شهروندان یزدی از آلایندگی روستاهای اطراف شهر ؛

واحدهای آلاینده زغال را جمع کنید/ ساکنان روستای سید میرزا: در خانه هم مجبوریم ماسک بزنیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۴۶۰۲

برخی کارگاه‌های غیرمجاز تولید زغال در یزد باعث سلب آسایش شهروندان شده و آلودگی زیست محیطی برای برخی از مناطق ایجاد کرده است به طوری که مردم از مسئولان مربوطه درخواست جمع آوری این واحدها را دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، کارگاه‌های غیرمجاز تولید زغال در شهرستان یزد از جمله مشکلات زیست محیطی شهرستان است و به دلیل دود و بوی بسیار شدید و آزار دهنده همچینن افزایش غلظت آلاینده‌ها علاوه بر ایجاد آلودگی محیط زیست، از عوامل اصلی تهدید سلامت و بهداشت شهروندان به شمار می رود.

وجود کوره‌های غیرمجاز تولید زغال که عمدتاً فعالیت شبانه دارند باعث افزایش آلودگی خصوصاً در مناطق مختلف شهرستان یزد به ویژه در مناطق روستایی حاشیه یزد می‌شود.

شهروندان ساکن در این مناطق علاوه بر تحمل رنج کرونا که باید از ماسک استفاده کنند، در شب نیز آسایش ندارند و به دلیل آلایندگی زیست محیطی ایجاد شده از سوی این واحدهای تولید زغال، مجبور به استفاده از ماسک در منزل و بستن پنجره ها هستند.

اسماعیل دهقان یکی از ساکنان روستای سیدمیرزا در شهرستان یزد است که با انتقاد از این وضعیت به ایلنا گفت: انتظار ما از مسئولان مربوطه و مدیران محلی این است که در ابتدای امر، جلوی ایجاد این گونه فعالیت‌های آلاینده را بگیرند و در برخورد با متخلفان با همکاری محیط زیست، عزم جدی داشته باشند.

وی با بیان این که دود حاصل از فعالیت‌های غیرمجاز در این منطقه خفه کننده و برای سلامت مردم تهدید جدی است، عنوان کرد: مسئولان باید با جدیت بیشتری در این خصوص ورود کرده و نسبت به جلوگیری از این قبیل فعالیت‌های آلاینده در مناطق شهری اقدام و برخورد قانونی کنند.

این شهروند با بیان اینکه شماری از اهالی روستای سیدمیرزا با جمع آوری طوماری از فعالیت غیرمجاز چند کارگاه تولید زغال در این منطقه گلایه خود را به مسئولان منتقل کرده اند گفت: متاسفانه مسئولان پاسخ درستی در این زمینه به ما ندادند و بین دستگاه ها در رفت و آمد هستیم تا به نتیجه برسد.

محمدحسین پاکدل؛ بخشدار مرکزی شهرستان یزد با تأیید این موضوع به ایلنا گفت: موضوع را به محیط زیست ارجاع دادیم و با این پاسخ مواجه شدیم که باید شکایت حقوقی در دستگاه قضا مطرح شود تا بر اساس دستورات قضایی بتوانیم در این زمینه اقدام کنیم.

محمدرضا کوچک زاده؛ معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد هم با آلاینده خواندن واحدهای تولید زغال اظهار داشت: این واحدها با توجه به حجم آلایندگی که دارند باید تعطیل شوند اما در این زمینه به دستور قضایی برای برخورد با متخلفان نیاز است که پس از صدور دستور قضایی بلافاصله اقدام می شود.

وی با بیان اینکه بازدید از منطقه صورت گرفته و مستندات لازم جمع آوری شده،ادامه داد: قطعا با متخلفان برخورد می شود.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد افزود: غیر مجاز بودن، ایجاد آلودگی زیست محیطی و ایجاد مزاحمت برای اهالی منطقه از جمله تخلفات این واحدها است، علاوه بر این استقرار در فضای نامناسب موجب شده است فعالیت کارگاه ها تاثیرات منفی در وضعیت زیست محیطی محل استقرار به دنبال داشته باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز