خبرگزاری کار ایران

معاون طرح و توسعه آب منطقه ای خبرداد:

یزد صاحب نیروگاه 4 مگاواتی برق آبی می شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۴۱۲۲

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای یزد از نصب نیروگاه برق آبی تا نیمه دوم سال 1401 در تاسیسات خط اول انتقال آب این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، علی ارمی در نشست برنامه ریزی و توسعه طرح های انرژی اظهار داشت: در پی فراخوان انتخاب سرمایه گذار در دو نوبت به منظور نصب نیروگاه برق آبی کوچک در سه نقطه از تاسیسات خط اول انتقال آب یزد، سرمایه گذار موضوع انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه پس از عقد قرارداد رسمی با سرمایه گذار و برنامه ریزی انجام شده تا نیمه دوم سال 1401 نیروگاه برق آبی نصب و نزدیک به 4.3 مگاوات برق تولید و به شبکه انتقال برق کشور تزریق می شود.

وی افزود: برآورد پیش بینی حداقل اولیه فروش برق در سال با گذر سالانه 60 میلیون متر مکعب آب از خط اول انتقال آب یزد بالغ بر 170 میلیارد ریال است که از این مقدار 12 درصد سهم شرکت سهامی آب منطقه ای یزد به شمار می رود.

ارمی با بیان اینکه  با توجه به تولید برق توسط این نیروگاه ها قدمی هرچند ناچیز در کاهش قطعی جریان برق برای کل کشور برداشته می شود عنوان کرد: اجرای این طرح ضمن کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری خط انتقال آب و به طور خاص شیرهای سوزنی مزیت های زیادی برای استان کویری و خشک یزد دارد.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای یزد خاطرنشان کرد: افزایش حجم ذخیره آب برای استان به واسطه بهره برداری از خط آب، تأمین انرژی در شرایط بحران، کنترل و مانیتورینگ دبی به صورت آنلاین و لحظه ای با دقت چند ثانیه،  بهره برداری اصولی و فنی از خط لوله به واسطه پر بودن لوله و کاهش آسیب ها و خوردگی خط لوله و تجهیزات به واسطه پربودن خط لوله را از دیگر مزایای این طرح است.

به گزارش ایلنا، یزد از استان های خشک کشور است که برای تامین آب شرب و بهداشت به استان های همجوار وابسته بوده و منبع آب شیرین ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز