خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان عنوان کرد :

فرهنگ سازی و آموزش مسائل پدافند غیرعامل، گامی برای جلب مشارکت مردم

asdasd
کد خبر : ۹۹۳۷۶۵

استاندار و رئیس شورای پدافند غیرعامل گیلان با بیان اینکه تقویت آمادگی در پدافند غیرعامل، کاهش آسیب پذیری را به دنبال دارد، گفت: برای بهره مندی از مشارکت مردم در حوزه پدافند غیرعامل، نیازمند فرهنگ‌سازی، تبیین و فهم مشترک با استفاده از ابزارهای مختلف به ویژه ظرفیت رسانه‌ها هستیم.

به گزارش ایلنا از رشت،ارسلان زارع در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان که با حضور جانشین قرارگاه پرتوی سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد، با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل همچون مصونیت سازی بدن انسان ما را از درون ایمن می‌کند، اظهار داشت: لازم است با توجه ویژه به پدافند غیرعامل، کشور را در برابر تهدیدها مصون کنیم.

او با بیان اینکه پدافند غیرعامل معطوف به حوزه‌ای خاص نمی‌شود بلکه به حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، بهداشت، محیط زیست، کشاورزی و موضوعات دیگر نیز مرتبط است، گفت: آمادگی در پدافند غیرعامل، ارتقاء پایداری ملی و کاهش آسیب پذیری را به همراه دارد و این مهم با مشارکت حداکثری مردم تحقق می یابد.

نماینده عالی دولت در گیلان آموزش، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم در حوزه پدافند غیرعامل را بسیار مهم ارزیابی و اضافه کرد: برای بهره مندی از مشارکت عموم جامعه در حوزه پدافند غیرعامل، نیازمند فرهنگ سازی، تبیین و فهم مشترک با استفاده از ابزارهای مختلف به ویژه ظرفیت رسانه ها و صدا و سیما هستیم.

او بر ضرورت فعال سازی همه قرارگاه ها و کارگروه های ذیل شورای پدافند غیرعامل تأکید و خاطرنشان کرد: ارائه آموزش های لازم به مسئولان، نخبگان، سازمان های مردم نهاد و مردم از جمله برنامه های در دست اقدام استان است.

در پایان این جلسه حکم انتصاب ارسلان زارع استاندار گیلان به عنوان فرمانده قرارگاه پدافند پرتوی استان و سردار محمد عبدالله پور فرمانده سپاه استان به عنوان جانشین قرارگاه پدافند پرتوی استان از سوی سرلشگر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و رئیس کمیته دائمی پدافند غیرعامل کشور توسط جانشین قرارگاه پرتوی کشور به آنان اعطاء شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز