خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان:

بهره برداری از مسیر گردشگری دیلمان در توسعه صنعت توریسم کشور موثر است

asdasd
کد خبر : ۹۹۰۰۸۴

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان مسیر گردشگری دیلمان را یک پروژه بین المللی دانست و افزود: اگر مسیر گردشگری دیلمان به بهره برداری برسد مرکز ثقل گردشگری کشور خواهد شد و عواید آن نیز به مردم شهرستان های سیاهکل و رودبار می رسد.

به گزارش ایلنا از سیاهکل، عباس علیزاده مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان در چهارمین جلسه شورای راهبردی مسیر گردشگری دیلمان که در فرمانداری شهرستان سیاهکل برگزار شد، مسیر گردشگری دیلمان را یک پروژه بین المللی دانست و خاطرنشان کرد: سازمان یونیدو در جهت ترویج صنعت توریسم به دنبال اجرای طرح های گردشگری است و از اجرای طرح‌های مذکور حمایت مالی می‌کند.

وی به اثربخشی اجرای این طرح در اقتصاد استان گیلان به ویژه صنعت توریسم اشاره کرد و گفت: اگر مسیر گردشگری دیلمان به بهره‌برداری برسد مرکز ثقل گردشگری کشور خواهد شد و عواید آن نیز به مردم شهرستان‌های سیاهکل و رودبار می رسد.

مدیرکل به تشکیل شورای راهبردی مسیر گردشگری دیلمان به جهت تسهیل در اجرای امور مربوطه اشاره و ابراز کرد: به دلیل ایجاد وحدت رویه درخواست کردیم تا دبیرخانه شورای راهبردی با حضور نماینده استاندار و فرمانداران سه شهرستان سیاهکل، رودبار و رشت و مدیران دستگاه های مرتبط تشکیل شود تا با تسریع انجام امور مقدمات عملیاتی سازی فازهای مختلف این طرح را فراهم سازیم.

وی به ایجاد بستر مناسب برای سرمایه گذاران به جهت مشارکت در طرح مذکور اشاره و عملیاتی شدن این طرح را سبب ایجاد اشتغال پایدار و توسعه شهرستان های سیاهکل، رشت و رودبار دانست.

شایان ذکر است: مسیر گردشگری دیلمان در ۲۴۰ کیلومتر مناطقی از شهرستانهای سیاهکل، رودبار و بخش سنگر شهرستان رشت را شامل می شود. ساخت اقامتگاه بومگردی، هتل سنتی، ساخت دهکده سینمایی، استقرار کارخانه بسته‌بندی محصولات کشاورزی، کارگاه سفال و … از جمله پروژه‌های سرمایه‌گذاری توافق شده این طرح است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز