خبرگزاری کار ایران

مدیر کل کمیته امداد امام(ره) گیلان خبر داد:

همکاری ۵۸ راهبر شغلی در ایجاد اشتغال برای مددجویان استان

asdasd
کد خبر : ۹۸۳۹۸۱

مدیر کل کمیته امداد امام(ره) استان گیلان با بیان اینکه راهبری شغلی یکی از سیاست‌های ایجاد اشتغال پایدار در کمیته امداد است، گفت: ۵۸ کارآفرین حقیقی و حقوقی جهت همکاری با کمیته امداد استان در ایجاد اشتغال برای مددجویان این نهاد شناسایی شده اند.

به گزارش ایلنا از رشت، عباس اهرابی مدیرکل کمیته امداد امام(ره) استان گیلان، در حاشیه بازدید از طرح راهبری پرورش قارچ، گفت: بکارگیری راهبران شغلی در راستای پایدارسازی اشتغال و توانمندسازی مددجویان یکی از سیاست های سال های اخیر کمیته امداد برای اشتغال آفرینی مددجویان است.

اهرابی افزود: راهبر شغلی در واقع فعال اقتصادی و کارآفرینی است که در یک کسب و کار، تخصص و تجربه های خوب و موفقی را به دست آورده است.

وی ادامه داد: در این طرح، کارآفرینان طرح‌های اشتغال‌زایی خود را به کمیته امداد پیشنهاد داده و پس از بررسی، تصویب و احراز صلاحیت، با انعقاد تفاهم‌نامه نسبت به توانمندسازی مددجویان و ایجاد اشتغال پایدار برای آنان اقدام می‌کنند. کمیته امداد نیز مددجو را به کارآفرین ارجاع می‌دهد تا با توجه به تخصص خود پس از انجام مشاوره و امکان سنجی، برای مددجو فرصت شغلی پایدار ایجاد کند.

مدیرکل کمیته امداد امام(ره) استان گیلان، با برشمردن مزایای طرح راهبری شغلی، گفت: سهولت دسترسی به مواد اولیه در زمینه تولید، ارائه خدمات آموزشی و مشاوره های تخصصی، دسترسی به بازار فروش، خرید تضمینی محصولات و بالا بردن راندمان کاری از جمله کارکردهای طرح راهبری شغلی برای مددجویان جویای کار است.

اهرابی، اضافه کرد: توانمند سازی مددجویان و زمینه سازی برای ورود این خانواده ها به عرصه کار و تولید از اولویت های این نهاد است و در این زمینه استفاده از دانش و امکانات کارآفرینان در دستور کار کمیته امداد استان قرار دارد.

وی با بیان اینکه بسیاری از کارآفرینان و تولیدکنندگان در خانواده های مددجویی در زمینه فروش محصولات خود مشکل دارند، یادآور شد: تلاش کمیته امداد فروش محصولات تولیدی مددجویان و رفع مشکلات آنها از طریق راهبری شغلی است.

مدیرکل کمیته امداد امام(ره) استان گیلان، تصریح کرد: تا کنون در رشته‌های پرورش دام سبک، طیور، ماهی، قارچ، تولید پوشاک، قالی بافی و خشک کردن میوه جات راهبران شغلی شناسایی شده اند.

اهرابی با استقبال از حضور صاحبان ایده برای همکاری در این طرح، اظهار داشت: از صاحبان ایده در سطح استان دعوت می‌کنیم در صورتی‌که طرح‌های تضمین‌شده دارند به کمیته امداد مراجعه تا پس از تأئید طرح‌ها، نسبت به معرفی آن‌ها به مددجویان به‌عنوان راهبر شغلی اقدام شود.

مدیرکل کمیته امداد امام(ره) استان گیلان، پرورش قارچ را یکی از راه های اشتغال مددجویان دانست و اضافه کرد: در این حوزه طی سال گذشته ۳۰ فرصت شغلی ایجاد شده است.

اهرابی با اشاره به تولید ۷۴ تُن قارج توسط مددجویان کمیته امداد(ره) در سال گذشته، گفت: میزان درآمد خالص این میزان تولید در قالب ۲۱ طرح فعال، ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بوده است.

وی در پایان گفت: طی شش ماهه سال جاری ۱۵۶۸ فرصت شغلی با صرف اعتباری بالغ بر ۶۲۶ میلیارد ریال برای مددجویان تحت حمایت ایجاد شده است.

علیرضا طاهری "مدیر شعب بانک کشاورزی استان گیلان" نیز با اشاره به اینکه بانک کشاورزی، بانکی تخصصی هست، تأکید کرد: تلاش ما بر این است که تسهیلات ارائه شده در همان مسیر و فعالیتی که به این منظور تعیین شده، صرف گردد.

وی، ادامه داد: کمیته امداد امام (ره) در تحقق این هدف بسیار موفق بوده و توانسته است کار را به شیوه فنی و حرفه ای اجرایی و عملیاتی کند.

طاهری، با اعلام خشنودی از طرح های اشتغال و خودکفایی بازدید شده، گفت: طرح های اجرا شده فعال بوده و نشان داد که هدف کمیته امداد، احیاء کردن اشتغال برای مددجویان و حتی تبدیل آنها به یک کارآفرین است.

مدیر شعب بانک کشاورزی ضمن قدردانی از زحمات کمیته امداد درخصوص ایجاد اشتغال پایدار، خاطرنشان کرد: ما مصمم شدیم دلگرم تر از پیش در این مسیر گام برداشته تا بتوانیم در کنار کمیته امداد خدمتی به اقشار نیازمند کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز