خبرگزاری کار ایران

مدیر آبفای رشت خبر داد:

آغاز آبرسانی به روستاها از تصفیه خانه بزرگ آب گیلان/ ۱۴۵۰ مترمکعب از مخازن ذخیره آب شستشو شد

asdasd
کد خبر : ۹۷۰۳۸۳

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان رشت از برنامه ریزی برای تامین آب شرب روستاهای شهرستان رشت از تصفیه خانه بزرگ آب گیلان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، محمود امیری مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان رشت با اشاره به اجرای طرح یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی اظهار داشت: به منظور ارتقاء کیفیت آب شرب مشترکین بخش روستایی شهرستان رشت، برنامه شستشوی این مخازن در دستور کار همکاران واحد بهره برداری و کنترل کیفی امور قرار گرفت.

وی در ادامه گفت: طی مدت ۱۰ روز مخازن زمینی آب شرب روستاهای فرشکی به حجم ۳۰۰ متر مکعب، جوربیجارکل به حجم ۳۰۰ متر مکعب، ابراهیم سرا به حجم ۳۰۰ متر مکعب، گیلوادشتان به حجم ۱۵۰ متر مکعب، آقا سید شریف به حجم ۳۰۰ متر مکعب و خشت مسجد به حجم ۱۰۰ متر مکعب از توابع شهرهای رشت، خمام و کوچصفهان شستشو داده شد که پس از آبگیری مجدد به خطوط آبرسانی این روستاها با کیفیت مناسب متصل شد.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان رشت افزود: با یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی و برنامه ریزی برای استفاده از تاسیسات آبرسانی مشترک در راستای بهبود خدمات به روستاییان محترم و همزمان با راه اندازی فاز دوم تصفیه خانه بزرگ آب گیلان، مقرر شد در وهله اول روستاهای در مسیر خطوط انتقال از آب تصفیه خانه به جای آب چاه که بعضا به واسطه آهن و منگنز بالا دارای کیفیت پایین تری بودند، بهره مند گردند.

امیری تصریح کرد: برای این منظور طرح و برآورد تامین آب روستاهای بهدان بالا، بهدان پایین و کشل ورزل از روستاهای بخش سنگر با اعتباری بالغ بر ۱۷۰۰ میلیون ریال تهیه و در مدت کمتر از یک ماه خطوط و تاسیسات مد نظر اجرا و پس از شستشوی مخازن ذخیره وارد مدار بهره برداری شد.

مدیر آبفای رشت با ذکر این مطلب که این روستاها ۵۳۰ خانوار را شامل می شوند و بالغ بر ۱۶۰۰ نفر سکنه دارند افزود: با لطف و یاری خداوند به زودی روستاهای بیشتری در سطح شهرستان از نعمت آب با کیفیت تصفیه خانه بزرگ آب گیلان بهره مندخواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز