خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صمت گیلان خبر داد:

شناسایی بیش از ۱۳۰۰ تن ظرفیت معدنی در گیلان

asdasd
کد خبر : ۹۷۰۲۴۴

رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به شناسایی بیش از هزار و ۳۰۰ تن ظرفیت معدنی در استان، گفت: ساماندهی معادن فعال و غیر فعال در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایلنا از رشت، فرهاد دلق پوش با اشاره به ظرفیت‌های استان گیلان در حوزه معادن، اظهار کرد: استان گیلان دارای بیش از ۱۰۰ معدن است که متأسفانه ۶۰ درصد این معادل به دلایل مغایرت با منابع طبیعی غیر فعال هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه فعالیت معادن زمینه ایجاد اشتغال را فراهم می‌کند، افزود: در حال حاضر هزار و ۳۲۷ تن ظرفیت معدنی در استان گیلان کشف شده است.

رئیس سازمان صمت گیلان در ادامه با تأکید بر اینکه استفاده درست از این ظرفیت زمینه توسعه اقتصادی استان را فراهم می‌کند، گفت: برای ساماندهی معادن فعال و غیر فعال در گیلان اقدامات خوبی پیش بینی شده است.

وی با اشاره به ممنوعیت صدور استخراج معدن برای گروه‌های معدنی یک الی سه در استان‌های شمالی، ادامه داد: عمده نیازهای استان‌های شمالی در حوزه معدن از این گروه‌های یک الی سه (شن و ماسه و سنگ) بوده که متأسفانه صدور پروانه معدن به درخواست منابع طبیعی و سازمان جنگل‌ها ممنوع شده است.

دلق پوش با مخالفت سازمان صمت با این اقدام، تصریح کرد: در کشورهای اروپایی تا عمق ۱۵۰ متر هم از ظرفیت‌های معدنی خود استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه توسعه استان گیلان نیاز به مجوز بهره‌برداری معدن و برداشت مصالح دارد، گفت: ایجاد راه‌آهن و ساخت جاده و اتوبان نیاز به مصالح و شن و ماسه دارد ولی از سال ۹۶ مجوز بهره‌برداری معدنی جدید صادر نشده و برای واحدهای معدنی دارای مجوز نیز باید از منابع طبیعی استعلام‌های لازم را بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز