خبرگزاری کار ایران

زارع عنوان کرد:

مشکلات جامعه با ابتکار، خلاقیت و وحدت به فرصت تبدیل شود/ توسعه دولت الکترونیک آسیب‌ها را کاهش می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۹۵۸۹۳۱

استاندار گیلان گفت: اگر مردم در مواجهه با سختی‌ها و مشکلات شاهد روحیه امیدوارانه، نگاه بسیجی، مهربانانه و گشاده رویی مدیران و کارکنان باشند؛ رضایتمندی آنان بیشتر می‌شود.

به گزارش ایلنا از رشت، ارسلان زارع امروز در همایش تجلیل از کارمندان نمونه سازمان بسیج ادارات استان، به قرارداشتن در ایام ماه محرم؛ ماه پیروزی عزت، آگاهی و ایمان بر جهل، کفر و ذلت و ایام سالروز شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام‌حسین(ع) اشاره و اظهار کرد: به یقین امروز، آرمان‌های والای نهضت حسینی همچون آزادی، آزادگی و دین داری، جهانی شده و ارادت و عشق به ائمه اطهار بویژه اباعبدالله‌الحسین (ع) و یاران وفادارش در قلوب ملت‌ها نهادینه شده است.

وی با تبریک هفته دولت به کارگزاران و خادمان سخت‌کوش ملت در مجموعه دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مدافعان حرم و دولت گفت: شهیدان رجایی و باهنر مدیرانی خدوم، مردم‌دار، متواضع، پرتلاش و مخلص بودند که ثابت کردند هرکجا روحیه خدمت و اخلاص در کنار هم قرار بگیرد، موجب موفقیت، فخر و مباهات است.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: مردم با دیدن چهره شهیدان رجایی و باهنر احساس امنیت، آرامش، امید، صداقت و معنویت می‌کردند چراکه تلاش مضاعف در آنان به خوبی نمایان بود و براین اساس کم نظیر، نمونه و الگو شدند.

وی به همراهی بسیج و سپاه با مجموعه دولت همچون گذشته در جریان مقابله با کرونا طی مدت شش ماه اخیر اشاره کرد و گفت: در اجرای طرح بسیج مقابله با کرونا، پایش و غربالگری، تأمین اقلام بهداشتی مورد نیاز، جمع‌آوری کمک‌های مومنانه و رساندن به نیازمندان، بسیجیان گرانقدر به صورت شبانه‌روزی و با روحیه جهادی تلاش‌های ارزنده‌ای داشته‌اند.

استاندار گیلان با بیان اینکه به سبب تشدید تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی دولت استکباری آمریکا علیه نظام، دولت و ملت ایران؛ امروز اداره کشور با سبک و سیاق سال‌های قبل متفاوت است، افزود: به طور قطع باید با ابتکار و خلاقیت به گونه‌ای عمل شود که معضلات و مشکلات موجود جامعه را به فرصت تبدیل کنیم و این با وحدت، همدلی، انسجام، صبر و مقاومت امکان‌پذیر است که نمونه آن را در تأمین تجهیزات و امکانات مورد نیاز ایام کرونا و صادرات آن محصولات شاهد بودیم.

وی صرفه‌جویی، پایین‌آوردن هزینه‌ها و افزودن خدمات به مردم را بسیار حائز اهمیت دانست و با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهوری در این خصوص اظهار کرد: به یقین اگر مردم در مواجهه با سختی‌ها و مشکلات شاهد روحیه امیدوارانه، نگاه بسیجی، مهربانانه و گشاده رویی مدیران و کارکنان باشند، رضایتمندی آنان بیشتر می‌شود.

زارع با بیان اینکه اگر کارمندی بخواهد در اجرای امور و خدمت به مردم سستی، کاهلی و تنبلی کرده و فکر کند بالاتر از مردم است؛ یقیناً دچار اشتباه، تخلف و خسران شده، گفت: ملت ایران طبق شرع و قانون ولی نعمتان ما هستند و همه اداره‌ها، دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها، مشروعیت‌شان در این است که خدمتگزار مردم و کشور باشند.

وی با اشاره به اینکه وجدان کاری پس از اعتقاد دینی و شرعی ایجاب می کند هر فردی در هر جایگاه و مسئولیتی احساس کند که وقتش متعلق به ملت ایران است و باید این زمان و امکانات را در راه خدمت به آنان استفاده کند، افزود: هرچه نظام اداری با روحیه اخلاص کارآمدتر باشد موفقیت در رفع مشکلات نیز تحقق پیدا می‌کند.

نماینده عالی دولت در گیلان ایجاد شفافیت بیشتر، تقویت سلامت اداری و توسعه دولت الکترونیک را منجر به جلوگیری از فساد اداری و کاهش زمینه آسیب‌ها دانست و اظهار کرد: در شش ماه گذشته به واسطه بیماری کرونا بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی و اداری در راستای پیشگیری از شکل‌گیری اجتماعات و ارتباطات فیزیکی کاهش پیدا کرد و عمده مراجعات حضوری از طریق دولت الکترونیک و بستر فضای مجازی، غیرحضوری شد.

وی با بیان اینکه تا رسیدن به نقطه مطلوب در بستر دولت الکترونیک فاصله داریم، گفت: در دولت تدبیر و امید زمینه بهره‌گیری از خدمات توسط دولت الکترونیک گسترش یافت و این در راستای رعایت حقوق شهروندی مردم است.

استاندار گیلان اساس حقوق شهروندی را بر محور عدالت، احترام به مردم و ارائه خدمت یکسان به همه در برابر قانون عنوان و خاطرنشان کرد: یکی از سیاست های جدی دولت تدبیر و امید ایجاد دولتی چابک، واگذاری تصدی بنگاه‌ها و میدان دادن به بخش خصوصی که همان مردم هستند، بوده و در این راستا با جدیت از حضور آنها حمایت شده و اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی با تصریح اینکه به حضور فعالانه جوانان و توسعه فعالیت آنان اعتقادی راسخ دارم، افزود: کشور متعلق به نسل جوان است و باید زمینه انتقال تجربیات برای حضور نسل های سوم و چهارم انقلاب فراهم شود تا کشور با روحیه و نشاط اداره شود چراکه حضور با انگیزه و خلاق جوانان ، توانسته اثربخشی و بهره‌وری را بالا ببرد.

در پایان این همایش از 11 دستگاه برتر، 12 فرمانده پایگاه مقاومت بسیج برتر، هشت بسیجی برتر و سه بانوی بسیجی برتر تجلیل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز