خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در گیلان:

جهاد دانشگاهی سرمایه فکری مراکز علمی و دانش بنیان است/ ایده پردازان را جذب کنید

asdasd
کد خبر : ۹۵۳۱۵۰

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: جهاد دانشگاهی سرمایه فکری مراکز علمی و دانش بنیان است.

به گزارش ایلنا از رشت، آیت الله رسول فلاحتی امروز در دیدار رئیس، معاونان و سرپرستان مراکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان به مناسبت چهلمین سالگرد تشکیل این سازمان با تبریک به کارکنان جهاد دانشگاهی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی همراه با انقلاب متولد شد و تا به امروز آثار و دستاوردهای خوبی داشته است.

وی به آشنایی اهالی دانش نسبت به جهاد دانشگاهی اشاره کرد و افزود: جامعه و حکومتی موفق است که رابطه اش با مراکز علمی مستحکم باشد زیرا دانش تسلط مردم بر اداره جامعه را قوی می کند.

امام جمعه رشت با اشاره به رتبه علمی ۷۴ ایران قبل پیروزی انقلاب اسلامی، بیان کرد: اکنون به رتبه ۱۵ علمی جهانی رسیدیم اما برخی خودباخته هستند و نباید خودشیفته و خودباخته شویم.

آیت الله فلاحتی به قابلیت های کشور در تامین منابع و نیازمندی های جامعه اشاره کرد و گفت: جهاد دانشگاهی، مراکز دانش بنیان و پارک علم و فناوری سبب تعالی کشور هستند و در عین حال سرمایه های فکری این مراکز جهاد دانشگاهی است.

وی، خواستار استقبال از ایده های جدید شد و تصریح کرد: جهاد دانشگاهی باید ارتباط خود با مراکز علمی را قوی کند زیرا تبادل فکری می تواند موجب رشد شود و دانش انسان را ارتقا دهد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه محیط زیست گیلان آسیب دیده است، خاطرنشان کرد: در موضوع محیط زیست از صاحبان ایده استقبال کنید زیرا پسماند و رودخانه های زرجوب و گوهررود بلای جان مردم رشت شده است البته مسئولان مربوطه کارهای خوبی انجام دادند و باید این فعالیت ها ارتقا پیدا کند.

آیت الله فلاحتی بر توجه مردم نسبت به زندگی شهری به ویژه آپارتمان نشینی تاکید کرد و یادآور شد: مردم باید نسبت به محیط زندگی خود عنایت ویژه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه گزارش های خوبی از جهاد دانشگاهی دریافت کردیم، اظهار کرد: تاکنون جهاد دانشگاهی درجا نزده و از تلاش های این سازمان راضی هستیم اما قانع نیستم.

امام جمعه رشت به وجود آسیب‌ها در جامعه اشاره کرد و افزود: انتظار داریم جهاد دانشگاهی در برطرف کردن تهدیدهای جامعه طرح و برنامه ارائه کند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه بسیاری از علوم و فناوری های زندگی مردم زیرمجموعه جهاد دانشگاهی است، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی به دور از جناح های سیاسی به علم و دانش بها دهد.

وی، تولید بذر گیاهان را از برنامه های قابل انجام توسط جهاد دانشگاهی دانست و بیان کرد: جهاد دانشگاهی با همکاری ستاد امر به معروف و نهی از منکر برای دوخت لباس ملی اسلامی طرح ارائه کند و در این عرصه حضور میدانی داشته باشد.

فریبرز جمال زاد فلاح رئیس جهاد دانشگاهی گیلان نیز در دیدار مذکور آموزش کوتاه مدت مهارتی در کنار آموزش بلندمدت را رویکرد نهایی این سازمان عنوان کرد و گفت: امروز هدفگذاری‌ها در حوزه کار جهادی، محیط زیست و دوخت تجاری برای جهاد دانشگاهی استان مشخص شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز