خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کمیته امداد گیلان خبر داد:

اجرای 25 طرح بوم گردی توسط کمیته امداد گیلان

asdasd
کد خبر : ۹۵۰۳۸۱

مدیر کل کمیته امداد گیلان با اشاره به اینکه ۷۰ درصد جامعه مددجویان این نهاد روستاییان هستند، گفت: تاکنون ۲۵ طرح بوم گردی توسط کمیته امداد اجرایی شده است.

به گزارش ایلنا از رودسر، عباس اهرابی در حاشیه بازدید از طرح‌های بوم گردی روستای میلاش منطقه رحیم آباد، گفت: اقامتگاه بوم گردی نوعی از محل‌های اسکان برای مسافران است که برخلاف هتل‌ها دارای ویژگی‌های خاص محیطی خود هستند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان با اشاره به اینکه حدود ۷۰ درصد جامعه مددجویان گیلان را روستاییان شامل می‌شوند، افزود: بوم گردی فرصت‌های بسیار زیادی را برای کسب و کارهای کوچک خانوادگی در روستاها ایجاد می‌کند.

وی تأکید کرد: برای رسیدن به این هدف نیازمند کمک و همدلی همه دستگاه‌ها به ویژه استانداری، بنیاد مسکن، میراث فرهنگی و روستایی، محیط زیست و منابع طبیعی هستیم.

اهرابی، با بیان اینکه طرح بوم گردی برای توسعه گردشگری و درآمدزایی در روستاهای گیلان اجرایی می‌شود که درآمد پایدار روستاییان از مزایای آن است، ادامه داد: تا کنون تعداد ۲۵ واحد اقامتگاه بوم گردی و مسافر کاشانه در روستاهای گیلان با هدف توانمندسازی مددجویان کمیته امداد امام (ره) با همکاری و تعامل دستگاه‌های ذیربط احداث و مرمت شده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان، خاطرنشان کرد: مددجویان پس از تأیید بومی بودن توسط دهیاری‌ها و معرفی به بنیاد مسکن می‌توانند با بهره مندی از تسهیلاتی که کمیته امداد، نسبت به اجرای طرح بوم گردی اقدام کنند.

وی، با اشاره به مدل توانمندسازی اقتصادی مددجویان، تصریح کرد: آمایش و نیازسنجی، استعداد سنجی، مشاوره و راهنمایی شغلی، ارتقا مهارت‌های شغلی، ایجاد اشتغال و پایدارسازی مشاغل از جمله این محورها است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز