خبرگزاری کار ایران

رنجکش عنوان کرد:

آشنایی با قوانین در نتیجه بخشی طرح‌های سرمایه گذاری موثر است

asdasd
کد خبر : ۹۴۷۲۸۱

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان گفت: عدم آشنایی با قوانین و رعایت نشدن ضوابط نقش مهمی در به سرانجام نرسیدن بسیاری از طرح های سرمایه گذاری دارد.

به گزارش ایلنا از رشت، یونس رنجکش در جلسه کمیته فنی بررسی طرح‌های سرمایه گذاری استان گیلان با حضور سرمایه‌گذاران متقاضی و مدیران و کارشناسان دستگاههای اجرایی با بیان این مطلب افزود: راهنمایی‌های صحیح و هدایت‌های کارشناسی موجب تسریع در روند اجرای  طرح‌های سرمایه گذاری و ضمانت آنها می شود.

وی اظهار کرد : در روند بررسی مشکلات اجرای طرح های سرمایه گذاری با مباحثی روبرو می شویم که بخش مهمی از آنها عدم آگاهی از قوانین و رعایت نشدن ضوابط قانونی در اجرای نوع و کیفیت طرح ها و همچنین انجام فعالیت های خارج عرف اداری و استفاده از نظر افراد غیر مرتبط  است.

وی یادآور شد : اصرار بر تغییر کاربری ها و مغایرت های قانونی و ضوابط دستگاههای اجرایی و در نظر نگرفتن شرایط و نظر کارشناسی دستگاههای اجرایی از جمله عواملی هستند که موجب کندی روند اجرای طرح های سرمایه گذاری و مشکلات پیش روی آنان و گاهی هدر رفتن سرمایه ها می شود.

وی افزود : در کمیته های فنی تلاش داریم تا با بررسی طرح های سرمایه گذاری متقاضیان و ارائه راهنمایی های کارشناسی دستگاههای اجرایی آنان را با قوانین و ضوابط آشنا سازیم  تا  سرمایه گذاری ها آگاهانه انجام و در مسیر برنامه‌ریزی و اجرای طرح ها مشکلی ایجاد نشود.

وی تصریح کرد: رعایت قانون بهترین پشتیبان برای سرمایه گذاری است و عدم التزام به رعایت موازین قانونی موجب افزایش ریسک سرمایه گذاری و ایجاد چالش در اجرای آن می شود.

رنجکش اظهار کرد : دولت تمام برنامه های خود را در پشتیبانی از طرح های سرمایه گذاری و ایجاد رونق اقتصادی توسط بخش خصوصی معطوف کرده است و استانداری گیلان نیز در راستای سیاست های دولت از طرح ها در مسیر قانونی حمایت و پشتیبانی می کند.

وی یاد آور شد: با توجه به شکنندگی هایی که در محیط زیست گیلان وجود دارد اجرای برخی طرح ها با موانع قانونی روبرو و در هر نقطه از استان قابلیت اجرا ندارد بلکه باید در شهرک های صنعتی و مناطق با شرایط بهتر اجرا شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز