خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان :

برپایی نمایشگاه های قرآنی در گیلان چهار برابر شده است

asdasd
کد خبر : ۹۴۶۹۷۳

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بیان کرد: گسترش فعالیت های قرآنی و ارتقاء فرهنگ و هنر با محوریت قرآن و عترت از مهمترین موضوعات مرتبط با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در این راستا برپایی نمایشگاه های قرآنی در استان، نسبت به سال ۹۲ چهار برابر شده است.

به گزارش ایلنا از رشت، فیروز فاضلی بیان کرد: تعداد ۳۰ نمایشگاه قرآنی در سال ۹۲ برگزار شد که این رقم تا پایان سال گذشته به ۱۲۲ نمایشگاه رسید.

وی اظهار داشت: دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با برنامه ریزی سازماندهی و انجام فعالیت‌های قرآنی، فرهنگی تبلیغی، ترویجی و پژوهشی به‌منظور توسعه فرهنگ قرآنی و حمایت و تقویت انجمن‌ها، کانون ها، موسسات، نویسندگان، هنرمندان و نهادهای غیر دولتی سطح استان در این راستا گام بر می‌دارد.

فاضلی ادامه داد: تعداد موسسات فرهنگی قرآن و عترت دارای مجوز گیلان از ۴۳ موسسه در سال ۹۲ به ۵۶ موسسه در سال ۹۸ رسید و حدود شش هزار حافظ قرآن کریم تا سال ۹۲ در استان شناسایی شده بود که این تعداد تا پایان سال گذشته به بیش از ۱۱ هزار نفر افزایش یافت.

وی بیان کرد: همچنین تعداد برنامه‌های آموزشی قرآن از ۲۹ مورد در سال ۹۲ به ۷۰ برنامه در سال ۹۸ رسید؛ ۵۳۵ محفل قرآنی، ۲۳ جشنواره و هفته قرآنی، ۱۳۲ کارگاه آموزشی و ۲۳ نشست هنری در حوزه قرآن و عترت طی سال گذشته در استان گیلان برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تصریح کرد: میزان حمایت از فعالیتهای قرآنی در گیلان از سال ۹۲ تا پایان سال ۹۸ بیش از هشت هزار و ۴۰۰ میلیون ریال بوده است و برپایی دوره‌های پانزدهم تا بیستم مراسم ۳۰ روز با قرآن در مجتمع‌های فرهنگی هنری استان، دوره‌های  یازدهم تا پانزدهم مراسم معنوی کتابت آیات الهی در شبهای قدر با عنوان مشق نور، سه دوره مراسم استانی جشن رمضان در سالهای ۹۴ تا ۹۶ نخستین جشنواره ملی فیلمنامه و نمایشنامه نویسی آیات در سال ۹۶، تجلیل از چهره‌های شاخص و فعال استان به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۹۷ از فعالیتهای شاخص این اداره‌کل در حوزه قرآن و عترت بوده است.

فاضلی ادامه داد: همچنین، برگزاری دوره‌های سیزدهم تا هجدهم آزمون سراسری قرآن و عترت در سطح استان، جمع آوری اطلاعات قرآن آموزان فعال استان در موسسات قرآنی و ثبت در سایت صدرا، تصویب سند چشم‌انداز فعالیت‌های قرآنی در شورای فرهنگ عمومی استان، اهدای قرآن و مفاتیح به موسسات و مساجد به ارزش بیش از شش میلیارد ریال و بیمه بیش از ۲۵۰ فعال قرآنی توسط صندوق اعتباری  هنر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از دیگر فعالیت‌های شاخص این اداره‌کل در حوزه یاد شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز