خبرگزاری کار ایران

مدیر منابع آب تالش خبر داد :

بازسازی سردهنه‌های تخریب شده شهرستان تالش در سیلاب اخیر

asdasd
کد خبر : ۹۴۲۱۵۲

مدیر منابع آب شهرستان تالش از بازسازی و آبگذاری 15سردهنه تخریب شده این شهرستان در سیلاب 24 تیرماه سال 1399 خبر داد .

به گزارش ایلنا از تالش، محمد عباس نیا مدیر منابع آب شهرستان تالش گفت: با توجه به اینکه شهرستان تالش به شبکه انتقال آب سد سفیدرود متصل نیست، مهمترین منبع تأمین آب 16 هزار هکتار از اراضی شالیزاری های این  شهرستان از طریق 11رشته رودخانه دائمی است که برای انتقال آب به اراضی یاد شده بر روی این رودخانه ها حدود 120 سردهنه بزرگ و کوچک کشاورزی (که اکثراً ناپایدار و با مصالح رودخانه ای و خاکی بوده و با هربار سیلاب از بین می رود ) احداث شده است .

وی افزود : در سال زراعی جاری از اوایل اسفند 98  بازسازی انهار و سردهنه سازی انجام شد و متاسفانه در مورخ 24 تیر ماه سال جاری بدلیل بارش‌های رگباری در ارتفاعات و وقوع سیلاب و جریان گل در رودخانه کرگانرود باعث تخریب 15 سردهنه تامین کننده آب حدود 4 هزار هکتار اراضی شالیزاری این منطقه شد .

مدیر منابع آب شهرستان تالش  اعلام داشت : بلافاصله پس از فروکش کردن سیلاب و جریان گل،  12 سردهنه بازسازی ، لایروبی و آبگذاری شد و 3 سردهنه در حال انجام است که طی یک روز آینده به اتمام می رسد .

شایان ذکر است در فصل آبیاری جاری و در جهت ارائه خدمات به کشاورزان عزیز منطقه ، امور منابع آب شهرستان تالش با همکاری امور توزیع برق این شهرستان اقدام به صدور بیش از 700 فقره معرفی نامه جهت اخذ کنتور برق موقت برای چاه‌های نیمه عمیق کشاورزی و همچنین با همکاری شرکت پخش فرآورده های نفتی نسبت به تایید و ثبت در سامانه ساماب حواله سوخت بیش از 1100 فقره انجام شده است .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز