خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان عنوان کرد:

پیشگیری از بروز ناهنجاری‌های اجتماعی با مطالعه و افزایش آگاهی

asdasd
کد خبر : ۹۳۳۷۴۷

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با تأکید بر ضرورت توجه به حوزه کتاب و کتابخوانی، گفت: افزایش آگاهی با مطالعه زمینه پیشگیری از بروز ناهنجاری های اجتماعی در جامعه را فراهم می کند.

به گزارش ایلنا از رشت، پریسا کرمی امروز در دیدار با مدیرعامل برخی از مؤسسات مالی و اعتباری فعال در استان گیلان، با اشاره به اهمیت و جایگاه مطالعه و کتابخوانی در رشد آگاهی‌های فردی و اجتماعی، آگاهی را زمینه رشد جامعه، اظهار کرد: اگر سطح آگاهی و دانسته‌های افراد در مورد مسائل مختلف بالا باشد هرگز شاهد ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه نخواهیم بود.

کرمی با اشاره به کارکردهای مختلف کتابخانه های عمومی در عصر حاضر، ورود این مراکز به حوزه برگزاری کارگاه‌های مختلف آموزشی نظیر سواد رسانه‌ای، سواد مالی، قصه گویی و قصه خوانی، مادر و کودک، مواجهه با کودکان کار و دیگر مباحث اجتماعی را نشان دهنده ظرفیت‌های بالای مجموعه در تغییر نگرش افراد به مسائل عنوان کرد و افزود: اصلاح برخی از رفتارها و معضلات اجتماعی از اهداف کتابخانه های عمومی است.

وی در ادامه به فعالیت‌های کتابخانه های عمومی اشاره کرد و گفت: راه اندازی کتابخانه های عمومی سیار در مناطق فاقد کتابخانه عمومی در شهرستان‌های رشت و منطقه آزاد انزلی، ارسال کوله‌های کتاب به مناطق ییلاقی گیلان از اقدامات این مجموعه است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان همچنین احداث کتابخانه عمومی و راه اندازی کتابخانه سیار در مناطق کمتر برخوردار را از اهداف مهم این مجموعه برشمرد و ادامه داد: در این مسیر به حمایت و همراهی و هم افزایی خیران، مدیران مؤسسات مالی و اعتباری و مجموعه‌های اقتصادی نیازمندم هستیم.

ضرورت ساخت کتابخانه عمومی در برخی از بافت‌های جمعیتی رشت

مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه ساز گیلان نیز در این دیدار با اشاره به وجود ۸ باب کتابخانه عمومی خیر ساز در این استان، اظهار کرد: حضور پررنگ خیران و حامیان کتاب در امر تجهیز، خرید منابع کتابخانه ای و نیز اهدای زمین برای امر کتابخانه سازی حائز اهمیت است.

محمد حسن عاقل منش گفت: انجمن خیران کتابخانه ساز گیلان با رویکرد گسترش زیرساخت‌های کتابخانه ای نسبت به شناسایی خیرین و افراد دغدغه مند در حوزه گسترش فرهنگ مطالعه فعالیت می‌کند و نشست‌های متعدد با مدیران مؤسسات مالی و اعتباری نیز با همین هدف در حال برگزاری است.

عاقل منش با اشاره به سابقه فرهنگی گیلانیان در طول تاریخ، گفت: کتابخانه های عمومی به عنوان مراکز بسط و گسترش دانش و آگاهی و نیز محل نگهداری آثار مکتوب مهمی در خصوص پیشینه فرهنگی مردم گیلان نیازمند توجه و حمایت چهره‌های فرهنگی، خیرین و دست اندرکاران حوزه اقتصادی هستند.

وی همچنین ساخت کتابخانه عمومی در مسکن مهر شهر رشت، احداث کتابخانه جدید در محل کتابخانه عمومی امام رضا (ع) و مناطق فخب و آج بیشه را از مهمترین اولویت‌های مجموعه کتابخانه های عمومی استان گیلان برشمرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز