خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خبر داد:

ثبت نام ۵۵ واحد فرهنگی و هنری گیلان در سامانه کارا

asdasd
کد خبر : ۹۳۳۴۱۳

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه تا به امروز ۵۵ واحد فرهنگی و هنری استان برای دریافت تسهیلات حمایتی در سامانه کارا ثبت نام کرده‌اند، گفت: زمان برای ثبت نام ادامه دارد.

به گزارش ایلنا از رشت، فیروز فاضلی با اشاره به تعطیلی بسیاری از کسب و کارها در پی شیوع ویروس کرونا به ویژه در حوزه فرهنگی و هنری، اظهار کرد: تعطیلی فعالیت‌ها سبب آسیب به بخش‌های مختلف در کشور شده است.

وی با بیان اینکه دولت در همین راستا، برنامه‌هایی برای حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده پیش بینی کرده است، افزود: پرداخت تسهیلات یکی از برنامه‌های حمایتی دولت است که در همین راستای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شرایط را برای ثبت نام از کسب و کارهای به شدت آسیب دیده در حوزه فرهنگ و هنر برای دریافت این تسهیلات در سامانه کارا فراهم کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به شرایط ثبت نام فعالان فرهنگی و هنری در این سامانه، افزود: صاحبان کسب و کارهای فرهنگی و هنری که دارای کد کارگاهی بیمه هستند می‌توانند در این سامانه ثبت نام کنند.

فاضلی با بیان اینکه بر اساس آخرین آمارها، تا امروز ۵۵ مورد در حوزه فرهنگ و هنر استان گیلان در این سامانه ثبت نام کرده‌اند، گفت: کانون تبلیغاتی دو مورد، مؤسسه انتشاراتی هشت مورد، مؤسسه فرهنگی دو مورد، خدمات فرهنگی سه مورد، چاپ دو مورد، دفاتر امور مطبوعاتی ۹ مورد، فیلمبرداری و عکاسی ۱۶ مورد، آموزش موسیقی چهار مورد، نمایش یک مورد، ویدئو کلوپ یک مورد، بازی‌های کامپیوتری سه مورد، دارالترجمه یک مورد و تفریحی گردشگری سه مورد تاکنون ثبت نام کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه صاحبان کسب و کارهای فرهنگی و هنری همچنان برای ثبت نام در این سامانه فرصت دارند، تصریح کرد: به بزودی شرایط برای ثبت نام متقاضیان فاقد کد کارگاهی بیمه در این سامانه فراهم خواهد شد.

فاضلی با بیان اینکه ۲۰ بانک و مؤسسه مالی برای پرداخت تسهیلات پیش بینی شده است، افزود: فعال بودن کسب و کارها، تعدیل نکردن نیروها و عدم استفاده از بیمه بیکاری از سال گذشته تاکنون از شرایط دریافت تسهیلات است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، مبلغ پرداختی تسهیلات را برای واحدهای تعطیلی اجباری ۱۶ میلیون تومان و برای واحدهای فعال تعطیل نشده ۱۲ میلیون تومان عنوان کرد و ادامه داد: سود تسهیلات ۱۲ درصد و دوره بازپرداخت پس از یک دوره تنفس، از مهر ماه سال جاری در ۲۴ قسط است.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام می توانند به سامانه کارا به آدرس kara.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز