خبرگزاری کار ایران

با امضا تفاهمنامه ای صورت گرفت؛

راه‌انداری«موزه سنجش و اندازه گیری گیلان» و «موزه اسناد و تاریخ دبیرستان ماندگار شهید بهشتی رشت»

asdasd
کد خبر : ۹۳۳۲۷۱

با حضور مدیرکل و معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان و مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان، تفاهم نامه راه اندازی «موزه سنجش و اندازه گیری گیلان» و «موزه اسناد و تاریخ دبیرستان ماندگار شهید دکتر بهشتی رشت» به امضای طرفین رسید.

به گزارش ایلنا از رشت، مسعود حلاج پور با اشاره به ‌اینکه مدرسه شهید بهشتی یکی از مدارس و بناهای تاریخی استان گیلان است، گفت: اتاق شمالی مسجد قدس دبیرستان ماندگار شهید دکتر بهشتی رشت جهت ایجاد موزه سنجش و اندازه گیری گیلان و فضای دیگری در داخل دبیرستان برای احداث «موزه اسناد و تاریخ دبیرستان ماندگار شهید دکتر بهشتی رشت»  اختصاص یافته‌است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با تاکید بر لزوم همکاری‌های مستمر مابین این اداره کل و آموزش و پرورش گیلان ادامه داد: در اختیار گذاشتن تجهیزات، مشارکت در تجهیز اموال فرهنگی و مطالعاتی و نظارت بر فعالیت‌های موزه در خصوص تولید محتوا، و تجهیز فضای کالبدی از عمده تعهدات میراث فرهنگی است.

وی افزود: بر اساس مذاکرات صورت گرفته مدت این تفاهمنامه ۳ سال خواهد بود که در صورت امکان و‌ خواست طرفین قابل تمدید است.

گفتنی‌ است، دبیرستان شهیدبهشتی رشت مربوط به دوره قاجاریان در شهر رشت و میدان فرهنگ واقع شده است. این اثر با شمارهٔ ثبت ۱۵۱۷ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. در تاریخ ۱۲ مهر ماه ۱۳۹۸ جشن ۱۰۰ سالگی دبیرستان با حضور فارغ التحصیلان و معلمان سالهای مختلف برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز