خبرگزاری کار ایران

با هدف بومی‌سازی فناوری تبدیل پسماند صورت گرفت؛

انعقاد تفاهمنامه همکاری بین استانداری گیلان و پژوهشگاه نیرو در حوزه مدیریت پسماند

asdasd
کد خبر : ۹۳۰۵۷۱

تفاهمنامه همکاری بین استانداری گیلان و پژوهشگاه نیرو در حوزه مدیریت پسماند به‌منظور بومی‌سازی فناوری‌های مدیریت و تبدیل پسماند به انرژی با امضای معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان و رئیس پژوهشگاه نیرو، منعقد و مبادله شد.

به گزارش ایلنا از رشت، این تفاهم‌نامه با موضوع فراهم‌سازی شرایط اجرای پروژه «بومی‌سازی طراحی، ساخت و بهره‌برداری فناوری‌های مدیریت و تبدیل پسماند به انرژی با اولویت احداث تأسیسات مدیریت پسماند و نیروگاه هضم بی‌هوازی از پسماند مخلوط شهری» در شهرستان تالش استان گیلان منعقد شده است.

در جریان امضا این تفاهمنامه ساتکین معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا) به پیشنهاد ارائه شده به وزارت نیرو در خصوص رفع سریع مشکل زباله در شمال کشور و استحصال انرژی و درآمد زایی از این طریق اشاره کرد و گفت: ساتبا به دنبال حل مشکل زباله در شمال کشور است.

علی اوسط اکبری مقدم معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان نیز اظهار داشت: بحث سیستم‌های هاضم بی‌هوازی برای اولین بار در کشور مطرح می‌شود و در استان گیلان برای رفع معضل پسماند، همکاری و مساعدت داریم.

وی ادامه داد: با عنایت به انباشت پسماند در شهرهای شمالی، نگران نسل های آینده هستیم و انتظار داریم این پروژه با توجه به پتانسیلی که در وزارت نیرو وجود دارد؛ با مساعدت مدیران ارشد این وزارتخانه هرچه زودتر وارد فاز عملیاتی و اجرا شود.

به گفته مهدی رضایی مجری طرح زیست توده پژوهشگاه نیرو، مدیریت صحیح پسماند و تبدیل آن به برق در شهرهای شمالی کشور، کاهش اثرات مخرب و زیان‌بار زیست محیطی پسماندها، حمایت از رونق تولید از طریق ساخت داخل تجهیزات و بومی‌سازی فناوری، از اهداف این تفاهمنامه است.

پویا شهشهانی مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری‌های گیلان نیز ضمن ارائه توضیحاتی درخصوص پهنه بندی استفاده مشترک‌ از تاسیسات مدیریت پسماند و پیشرفت پروژه‌های در دست اجرای استان گفت: استفاده از راهکارهای فناورانه داخلی مبتنی بر میزان و آنالیز پسماند استان، مدیریت اصولی پسماندها را به دنبال خواهد داشت.

بر اساس "سند راهبردی و نقشه راه توسعه فناوری‌های مرتبط با انرژی زیست‌توده در ایران" پژوهشگاه نیرو ماموریت توسعه توان ساخت داخل فناوری‌های استحصال انرژی از پسماند را دارد.

در این راستا با توجه به عزم استانداری گیلان برای حل معضل پسماند شهری با استفاده از توانمندی داخلی و حمایت سازمان برنامه و بودجه کشور از طرح‌های مربوط به پسماند استان‌های شمالی بر اساس مقررات قانونی و شرایط و ضوابط مندرج در این تفاهم‌نامه، این قرارداد همکاری میان طرفین به امضاء رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز