خبرگزاری کار ایران

آیت الله فلاحتی :

دولت و مجلس اعتبارات لازم برای اتمام بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی رشت را اختصاص دهند/ ضرورت توجه نمایندگان به سلامت مردم گیلان

asdasd
کد خبر : ۹۲۸۳۸۵

نماینده ولی فقیه در گیلان به رتبه نخست این استان در امور پزشکی در گذشته اشاره کرد و گفت: بسیار جای تاسف دارد گیلان با وجود همه ویژگی های جغرافیایی و داشتن ظرفیت منابع انسانی در بسیاری از امور سلامت مربوط به مردم عقب مانده است.

به گزارش ایلنا از رشت، آیت الله رسول فلاحتی امروز در مراسم افتتاحیه انجام نخستین کاشت حلزون شنوایی استان به عنوان قطب کاشت حلزون شمال کشور با تبریک انجام این عمل به کادر پزشکی و مردم گیلان اظهار کرد: کاشت حلزون شنوایی در گیلان به عنوان یازدهمین استان کشور راه اندازی شده، اگرچه این تاخیر جای تاسف دارد.

وی به رتبه نخست گیلان در امور پزشکی در گذشته اشاره کرد و افزود: بسیار جای تاسف دارد گیلان با وجود همه ویژگی های جغرافیایی و داشتن ظرفیت منابع انسانی در بسیاری از امور سلامت مربوط به مردم عقب مانده است.

امام جمعه رشت با اشاره به اعتراف مسئولان کشوری نسبت به رتبه آخر گیلان در امور و تجهیزات بیمارستانی، بیان کرد: از نمایندگان انقلابی مجلس می خواهیم به فکر سلامت مردم این استان توجه ویژه داشته باشند.

آیت الله فلاحتی، پیشگیری را مقدم بر مبارزه با بیماری دانست و تصریح کرد: آلایندگی های دو رودخانه زرجوب و گوهررود فضای نامناسبی را برای شهر رشت ایجاد کرده است.

وی با گلایه نسبت به کم توجهی و بی توجهی همه متولیان بخش سلامت مردم گیلان در تمام دوره های گذشته، خاطرنشان کرد: آیا گیلان باید دارای بیمارستان ۱۰۰ ساله باشد بنابراین انتظار داریم دولت و مجلس اعتبارات لازم را برای اتمام بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی لاکان رشت اختصاص دهند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه در شیوع بیماری کرونا به زیرساخت های سلامت جامعه آنگونه که باید توجه نشده است، یادآور شد: دین در عرصه سلامت مردم توجه ویژه دارد اما عده ای در این زمینه کم توجهی می کنند.

آیت الله فلاحتی به موفقیت گیلان در مبارزه با ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: گیلان چهارمین استان کشور در پیوند کبد محسوب می شود و باید در زمینه عمل پانکراس در رابطه با دیابت و پیوند مغز استخوان در استان تلاش شود.

وی، کمک خیران به نظام پزشکی را بسیار عالی دانست و اظهار کرد: در گیلان بیماری هایی داریم که کم توجهی بعضی ها ضربه هایی را در این زمینه به استان وارد کرده است.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه ظرفیت حضور و زندگی پزشکان از دیگر نقاط در گیلان وجود دارد، بیان کرد: پزشک به انسان فکر می کند بنابراین اگر به بعضی بخش ها بی توجهی شود در حقیقت خسارت به انسان است.

آیت الله فلاحتی بر نظارت دانشگاه علوم پزشکی در اجرای پروژه های بیمارستانی در گیلان تاکید کرد و گفت: بی نظارتی در کشور ما بزرگ ترین آفت محسوب می شود و خسارت های بسیاری در بر داشته است.

وی با بیان اینکه در ساخت پروژه های پزشکی و بیمارستانی باید افق و آینده ۱۰۰ ساله جامعه مد نظر باشد، تصریح کرد: امیدوارم متولیان علوم پزشکی برای مردم گیلان سلامت را به ارمغان آورند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز