خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی آستانه‌اشرفیه خبر داد:

کشف و ضبط 11 تن چوب جنگلی قاچاق در گیلان

asdasd
کد خبر : ۹۲۶۰۴۵

فرمانده انتظامی آستانه‌اشرفیه گفت: 11 تن و 500 کیلوگرم چوب جنگلی قاچاق در شهرستان‌های املش و آستانه‌اشرفیه کشف و ضبط شده است.

به گزارش ایلنا از رشت، سرهنگ باقر رجبی ویسرودی، فرمانده انتظامی شهرستان املش گفت: ماموران انتظامی حین گشت زنی در سطح شهر به یک دستگاه کامیون خاور حامل بار چوب مشکوک شده و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

وی به کشف ۵ تن و ۵۰۰ کیلوگرم چوب جنگلی قاچاق از نوع افرا و توسکا در بازرسی از این خودرو اشاره کرد و افزود: در این رابطه ۲ متهم ۳۹ و ۵۸ ساله دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان املش تصریح کرد: کارشناسان ارزش ریالی چوب‌های کشف شده را ۹۰ میلیون ریال اعلام کردند.

سرهنگ رجبی با بیان اینکه برخورد قاطع و قانونی پلیس با قاچاقچیان به صورت مستمر ادامه دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

سرهنگ حمید محمدی‌نسب، فرمانده انتظامی آستانه‌اشرفیه از کشف ۶ تن چوب جنگلی قاچاق در این شهرستان خبر داد و گفت: ماموران انتظامی پاسگاه‌های دهکا و دهشال حین گشت زنی در جاده‌های روستایی به ۲ دستگاه خودروی باری نیسان حامل بار چوب مشکوک شده و برای بررسی بیشتر آن‌ها را متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو‌ها ۶ تن چوب جنگلی قاچاق از نوع توسکا و پلت سفید کشف شد، افزود: در این راستا ۲ متهم ۵۱ و ۵۴ ساله دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی آستانه‌اشرفیه با اشاره به اینکه چوب‌های کشف شده به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان منتقل شدند، بیان داشت: کارشناسان ارزش ریالی چوب‌های کشف شده را ۱۲۰ میلیون ریال برآورد کردند.

سرهنگ محمدی‌نسب با اعلام اینکه قطع درختان باعث تخریب طبیعت و بروز آسیب‌های زیست محیطی می‌شود، تصریح کرد: منابع طبیعی از مواهب الهی برای استفاده عموم است و همه باید در حفظ و حراست از آن کوشا باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز