خبرگزاری کار ایران

معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد گیلان:

ابعاد مختلف میراث ناملموس گیلان موضوع جشنواره هنری می شود

asdasd
کد خبر : ۹۲۵۴۹۳

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، معرفی میراث ناملموس این استان را هدف برگزاری جشنواره فیلم سازی عنوان کرد و گفت: ابعاد مختلف این میراث موضوع جشنواره هنری می شود.

به گزارش ایلنا از رشت، سید امیر مصباح در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره میراث ناملموس استان گیلان (چالش فیلمسازی در 72 ساعت) در سالن رحمدل مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیا(ص) رشت با اشاره به موضوع جشنواره، اظهار کرد: میراث ناملموس از آن دست هنرها، کسب و کارها، آداب و رسوم، رویه، نمادها، دانش و مهارت، ابزار و اشیای ناشناخته در جامعه است.

وی با بیان اینکه معرفی و بازخوانی این میراث به جا مانده از گذشتگان ما در استان گیلان هدف این جشنواره است، افزود: امسال این جشنواره با تمرکز بر کسب و کارها برگزار شد و در تلاشیم که در سال‌های آینده به ابعاد و بخش‌های دیگر میراث ناملموس گیلان توجه کنیم.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه این استان ظرفیت‌های بسیاری در حوزه هنری و فرهنگی دارد که تا دیر نشده باید به جامعه به ویژه نسل جوان معرفی شود، گفت: تیم برگزاری این جشنواره حدود سه ماه برای شناسایی میراث ناملموس استان تحقیق و پژوهش انجام داده و امروز تنها شاهد معرفی بخش کوچکی از این میراث در قاب تصویر توسط هنرمندان جوان و فعال گیلانی هستیم.

مصباح با بیان اینکه وجود میراث ناملموس خاطرات بصری بسیاری در طول همه این سال‌ها برای گیلانیان ایجاد کرده است، تأکید کرد: قطعاً این جشنواره یک شروع است و در سال‌های آینده ابعاد و موضوعات دیگر این حوزه سوژه جشنواره خواهد شد.

وی در ادامه با اظهار امیدواری برای ثبت این جشنواره در تقویم برنامه‌های سالانه هنری استان گیلان، بیان کرد: تلاش کردیم با بهره گیری از ظرفیت هنرمندان جوان گیلانی و با برگزاری این جشنواره در راستای معرفی بیشتر این میراث ناشناخته گام برداریم.

انتخاب چهار اثر برگزیده چالش فیلمسازی در 72 ساعت

مصباح با اشاره به اینکه از زمان انتشار فراخوان برگزاری این جشنواره شاهد ارسال بیش از ۶۰ رزومه کاری از سوی فیلمسازان هفت استان کشور بودیم، افزود: متأسفانه با توجه به ساختار برگزاری جشنواره تنها رزومه فیلم سازان گیلانی مورد بررسی قرار گرفت.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه این جشنواره در چهار محور چاپ، کتابفروشی، نشریه و عکاسی برگزار شد، افزود: ۱۵ فیلم ساز گیلانی تلاش کردند تا در ۷۲ ساعت هر کدام از این میراث را در یک بازه زمانی ۵ تا ۲۰ دقیقه‌ای به نمایش بگذارند.

وی با اشاره به اینکه آثار توسط داوران این جشنواره آقایان «موسی علیجانی»، «نادر معصومی» و «شهریار پورسیدیان» داوری و چهار اثر برگزیده انتخاب شد، ادامه داد: این جشنواره برای نخستین بار در ایران و استان گیلان به همت معاونت هنری و سینمایی و با مشارکت و همکاری فنی مؤسسه چند منظوره اکسون برگزار می‌شود که امیدواریم آغازی برای برگزاری این جشنواره در سطح ملی باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز