خبرگزاری کار ایران

مومنی خبر داد:

تشریح خدمت عملیات آتش نشانان رشت در هفته ای که گذشت

asdasd
کد خبر : ۹۲۳۷۱۷

آتش نشانان و تیم های امداد و نجات ۱۴ ایستگاه آتش نشانی رشت در هفته ای که گذشت نسبت به پوشش ۱۳۷ مورد حریق، حادثه و خدمات ایمنی اقدام کردند.

به گزارش ایلنا از رشت، شهرام مومنی سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت در این باره گفت: در هفته دوم خرداد ۹۹ بالغ بر ۷۴ مورد آتش سوزی، ۲۶ مورد حادثه و ۳۷ مورد خدمات ایمنی از عملیات های محوله به آتش نشانان شهر رشت بوده است.

وی با تاکید بر ۱۵ مورد حادثه آتش سوزی منزل مسکونی در رشت که علت ۱۲ مورد آن اتصال در سیستم سیم کشی برق بوده، افزود: ۴۵ مورد آتش زدن علفزارها و ضایعات یکی از پر شمار ترین آتش سوزی ها در رشت و حومه شهر بوده که متاسفانه عدم توجه برخی افراد در به آتش زدن علفزارها آن هم جنب منازل مسکونی؛ با افزایش چشمگیر این نوع آتش سوزی روبرو هستیم.

گفتنی است، یک مورد اطفای آتش سوزی در بیمارستان،۳ مورد تجاری، ۴ مورد انباری، ۴ مورد خودرو و ۲ مورد سایر موارد از دیگر آتش سوزی ها بوده است.

سرپرست سازمان آتش نشانی به ۵ مورد عملیات نجات در پی محبوس شدن افراد بواسطه نقص در قفل درب اتاق خواب و سرویس های بهداشتی اشاره کرد و افزود: ۱۲ مورد گیر کردن افراد در آسانسور از دیگر حوادثی بود که خوشبختانه بدون آسیب تمامی افراد محبوس شده نجات یافتند که بدین واسطه به شهروندان توصیه می شود تا جهت پیشگیری از آسیب های ناشی از گیر کردن کودکان و افراد مسن از سالم بودن قفل درب و آسانسور ها بطور دوره ای اطمینان یابند.

وی در پایان به عملیات نجـات بالـغ بر ۱۸ مورد حیوان که اکثر آن ها گربه ها و صید مار بوده، افزود: محبوس شدن حیوانات بخصوص گربه از شایع ترین مواردی است که به اطلاع آتش نشانان میرسد که متاسفانه با توجه به عدم آگاهی برخی از شهروندان؛ بازیگوشی این حیوانات بخصوص در این فصل از سال منجر به افتادن یا محبوس شدن آن ها در پشت بام می شود.

این مسئول آتش نشانی با بیان اینکه شهروندان از آتش نشانان جهت دور کردن گربه های خیابانی از پشت بام ساختمان ها استمداد می جویند خاطر نشان کرد: در هیچ عملیاتی بجز آسیب دیدگی و یا گیر کردن شدید حیوانات؛ دخالتی توسط تیم های عملیاتی و نجات صورت نخواهد گرفت و شهروندان می توانند از روش های ساده دیگری برای دور نگه داشتن گربه ها از محیط زندگی شان استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز