خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان مطرح کرد:

نظارت دقیق بر اجرای دستورالعمل ابلاغی «سفر هوشمند» در گیلان

asdasd
کد خبر : ۹۱۸۵۱۵

مدیر کل میراث فرهنگی گیلان با اشاره به ابلاغ دستور العمل «سفر هوشمند: سفر+سلامت»، گفت: میراث فرهنگی بر اجرای دقیق این دستور العمل در گیلان نظارت می کند.

به گزارش ایلنا از رشت، مسعود حلاج‌پور صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران با ابلاغ دستور العمل ها برای انجام سفر با عنوان «سفر هوشمند: سفر+سلامت»، اظهار کرد: این دستور العمل در راستای بهبود وضعیت سفرهای ضروری هموطنان است.

وی با بیان اینکه مرجع و اساس تهیه ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی این دستورالعمل، راهنمای گام دوم مبارزه با کووید ۱۹ وزارت بهداشت در مراکز اقامتی و حمل و نقل، همچنین ملاحظات عملیاتی در مدیریت این بیماری در بخش اقامتی، تهیه شده توسط سازمان بهداشت جهانی است، افزود: مسئولیت نظارت بر اجرای این دستور العمل در سطح استان اداره کل میراث فرهنگی است.

مدیر کل میراث فرهنگی گیلان با اشاره به پاسخگویی این اداره کل به مسافران و شهروندان گیلان از طریق شماره تلفن ۰۱۳۳۳۶۱۸۴۶۵، گفت: اداره کل میراث فرهنگی به صورت ۲۴ ساعته آماده دریافت شکایات، انتقادات و پیشنهادها در این حوزه است.

وی ادامه داد: مسافران و شهروندان همچنین از طریق شماره ۰۹۶۲۹ نیز می‌توانند نسبت به ثبت گزارش‌ها و شکایات اقدام کنند.

حلاج پور با بیان اینکه در این دستور العمل نحوه برخورد با موارد مشکوک به بیماری، حفاظت فردی و فاصله‌گذاری بین کارکنان و حفاظت فردی گردشگران خصوصاً استفاده از ماسک و دستکش در فضاهای عمومی اقامتی یا حمل و نقل تهیه و تدوین شده است، تصریح کرد: پروتکل‌های حمل و نقل زمینی، ریلی، واحدهای اقامتی، واحدهای پذیرایی بین راهی، مراکز و سایت‌های تاریخی و موزه‌ها، دفاتر خدمات مسافرتی نیز در این دستور العمل تدوین شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز