خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان مطرح کرد:

تلاش برای کاهش انتظار بیماران در صفوف مراکز درمانی

asdasd
کد خبر : ۹۱۵۶۷۷

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، افزایش تجهیزات پیشرفته پزشکی به ناوگان سلامت گیلان را در کاهش درد انتظار بیماران در صفوف مراکز درمانی استان، موثر دانست.

به گزارش ایلنا از رشت، ارسلان سالاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر ضرورت تجهیز مراکز درمانی استان به تجهیزات پیشرفته تشخیص پزشکی تصریح کرد: حق مردم گیلان در سراسر استان است که خدمات درمانی ارزان و باکیفیت را در کوتاه‌ترین زمان دریافت کنند. این مهم، تلاش مضاعف مسئولان و متولیان حوزه سلامت را می طلبد.

وی ادامه داد: در مراکز درمانی گیلان در طول ۱۰ ماه اخیر، انقلابی در زمینهٔ تجهیزات تشخیص پزشکی صورت گرفته و با رایزنی‌های ملی و تلاش‌های مستمر، چهار دستگاه CT اسکن برای  بیمارستان های آستارا، رودبار، لاهیجان و رودسر  خریداری و وارد بیمارستانها شده و در حال تست و راه اندازی هستند.  

سالاری یادآور شد:  برای استقرار چهار دستگاه CT اسکن فوق‌الذکر در مراکز بیمارستانی شهرستان‌ها، ۶ میلیارد تومان با همکاری هیئت‌امنای صرفه‌جویی ارزی، هزینه کرده است در صورتی که برای خریداری و استقرار این تجهیزات بصورت آزاد، حداقل نیازمند ۱۵ میلیارد تومان اعتبار بود.

وی خاطرنشان کرد: چهار دستگاه CT اسکن جدید نیز برای تجهیز بیمارستان‌های پورسینا، رازی، تالش و لنگرود نیز در دستور کار قرار دارد و در آینده نزدیک در اختیار کادر سلامت برای ارائه خدمت مطلوب و مؤثر به مردم قرار خواهد گرفت.

 سالاری با بیان اینکه دستگاه تشخیص پزشکی MRI از دیگر تجهیزات مورد نیاز مراکز درمانی دولتی است، اذعان کرد:  استان گیلان تنها یک دستگاه MRI یک تسلا در بیمارستان پورسینا دارد که بیش از 10 سال قدمت داشته و احساس می‌شد هر چه سریع‌تر باید نوسازی شود. وی افزود:  نیاز ضروری گیلان به نوسازی دستگاه MRI موجب شد تا تجهیز بیمارستان پورسینا به این دستگاه تشخیص پزشکی در دستور کار قرار بگیرد و اکنون دستگاه MRI ۱.۵ تسلا بااعتباری چهار میلیارد تومانی خریداری‌شده و منتظر حمل از کشور مبدأ به گیلان است.

این مقام مسئول  با بیان اینکه یکی از تجهیزات لازم در حوزه درمان، دستگاه اکو سونو است که می‌تواند دو عملکرد اکوکاردیوگرافی و سونوگرافی را انجام دهد، گفت: این دستگاه که هزینه‌ای ۲۰۰ میلیون تومانی دارد، تحویل بیمارستان کوثر آستانه‌اشرفیه شد و اکنون نیاز متقاضیان به این دستگاه تشخیص پزشکی نیز رفع شده که گامی مهم در توسعه تجهیزات پیشرفته پزشکی گیلان محسوب می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: چهار دستگاه رادیولوژی پرتابل برای بیمارستان‌های رازی و حشمت رشت، لنگرود و صومعه‌سرا بااعتبار ۴۰۰ میلیون تومانی تهیه و در اختیار مراکز بیمارستانی قرار گرفته که و به نظر می‌رسد نیاز استان به دستگاه‌ها تا حدودی جبران شده باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز