خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد:

توزیع 31 هزار تن کود شیمیایی در گیلان

asdasd
کد خبر : ۸۹۹۹۴۱

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان امروز گفت: 31 هزار تن کود شیمیایی میان کشاورزان گیلان توزیع شد.

به گزارش ایلنا از رشت، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان امروز گفت: تاکنون حدود 31 هزار تن انواع کودهای شیمیایی نظیر ازته ، فسفاته و پتاسه در استان توزیع شده است .

مسعود الماسی با بیان اینکه هیچ نگرانی برای تامین به موقع کود مورد نیاز کشاورزان وجود ندارد افزود : این میزان کودهای شیمیایی بین شالیکاران و چایکاران در کارگزاری‌های بخش خصوصی و تعاونی‌های روستایی گیلان توزیع‌شد.

وی اضافه کرد : هم‌اکنون حدود 6 هزار و ۵۰۰ تن انواع کودهای شیمیایی در انبارها گیلان موجود است و 3 هزار و 500 تن دیگر نیز از کارخانه‌های پتروشیمی در حال حمل به استان است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه ارقام هاشمی، علی کاظمی، صدری، حسنی و دیلمانی جزو رقم‌های کیفی و ارقام گوهر و سپیدرود از رقم‌های پرمحصولی هستند که در شالیزارهای گیلان کشت می‌شود، افزود : در این میان بیشترین رقم‌های کشت‌شده برنج در این استان ، رقم‌های کیفی هاشمی و علی کاظمی است که بیش از ۸۵ درصد محصول برنج گیلان را شامل می‌شود و بیشترین زمین شالیکاری استان نیز در شهرستان‌های رشت و صومعه‌سرا وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز