خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان هشدار داد:

کشاورزان از خزانه گیری در روزهای سرد و بارانی خودداری کنند

asdasd
کد خبر : ۸۹۵۳۱۴

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به بارندگی‌های اخیر و کاهش دمای هوا خاطر نشان کرد: کشاورزان گیلانی از خزانه گیری در روزهای سرد و بارانی خودداری کنند.

به گزارش ایلنا از رشت، رئیس سازمان جهاد کشاورزی‌گیلان گفت: تاکنون افزون بر ٧٠ درصد شالیزارهای استان معادل ١۶٧ هزار هکتار شخم اولیه شدند.

علی درجانی افزود:خزانه گیری برنج در استان بر اساس تقویم زراعی نیز شروع شده است.

وی  با تاکید بر اینکه کشاورزان برای آغاز عملیات خزانه گیری و نشاکاری برنج حتما به تقویم زراعی که در اختیار مراکز جهاد کشاورزی دهستان ها قرار گرفته توجه داشته باشند، توصیه نمود» برای اتمام شخم اول شالیزارهای خود از بارندگی ها و آبهای سطحی نهایت استفاده را ببرند.

وی با اشاره به بارندگی‌های اخیر و کاهش دمای‌هوا خاطرنشان کرد: کشاورزان گیلانی از خزانه‌گیری در روزهای سرد و بارانی خودداری کنند.

وی در ادامه از کشاورزان درخواست کرد در پاکسازی انهار و کانال‌های آبیاری و محافظت از تاسیسات آبی در شرایط جوی پیشرو و همچنین اهتمام و توجه به آبگیری کامل آب بندان های موجود در روستاها با بهره گیری از نزولات جوی با شوراهای روستا و دهیاران و عوامل مرتبط همکاری کنند.

وی خاطر نشان داشت: در این میان با توجه به شرایط فعلی شیوع بیماری کرونا توجه بیشتر به کشت مکانیزه موجب کاهش هزینه تولید،  عدم استفاده از کارگرهای نشاکار،  افزایش ایمنی،  سرعت در انجام کار و خروج هر چه سریعتر از مزرعه می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز