خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره هواشناسی آستارا هشدار داد:

پیش بینی سیل و آبگرفتگی معابر در آستارا

asdasd
کد خبر : ۸۹۵۱۴۰

رئیس اداره هواشناسی شهرستان آستارا گفت: سیستم بارشی از سمت سیبری ظهر روز دوشنبه وارد شهرستان آستارا می‌شود که این سیستم به لحاظ بارش و کاهش دما می‌تواند مخرب باشد.

به گزارش ایلنا از  آستارا، فردین فرتوت‌نیا در جلسه ستاد مدیریت بحران این شهرستان گفت : سیستم بارشی از سمت سیبری ظهر روز دوشنبه وارد شهرستان آستارا می‌شود که در این‌ موقع از سال، این سیستم به لحاظ بارش و کاهش دما می‌تواند مخرب باشد.

وی گفت: به دنبال ورود این توده بارش‌زا در مناطق کوهستانی بارش برف خواهیم داشت و طبق پیش‌بینی‌ها سامانه بارش‌زا ظهر روز پنج‌شنبه از سطح شهرستان خارج می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه از 16 روز گذشته، 12 روز آن با بارندگی همراه بوده که میزان بارش ثبت‌شده در ایستگاه هواشناسی شهرستان آستارا طی این مدت، 126 میلی متر است و بارش 90 تا 120 میلیمتر باران تا پایان هفته پیش بینی می شود.

وی افزود: با توجه به پر بودن ذخایر آبی، احتمال جاری شدن سیل، آب‌گرفتی معابر و بالا آمدن آب رودخانه‌ها پیش‌بینی می‌شود و برای مقابله با طغیان احتمالی رودخانه ها و آبگرفتگی معابر باید برنامه ریزی شود.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا هم گفت : ساماندهی و لایروبی رودخانه های کوته کومه و خسرو محله لوندویل برای جلوگیری از طغیان آنها ضروری است و شهرداری لوندویل نیز باید نسبت به اجرای طرح کانال کشی سهراب محله پایین برای جلوگیری از آبگرفتگی اقدام کند.

کامبیز لقمانی مقدم افزود: مدیریت آب کشاورزی و انتخاب سرآبیاران برای هدایت درست آب به اراضی شالیکاری باید مورد توجه اداره های منابع آب و جهاد کشاورزی قرار بگیرد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز