خبرگزاری کار ایران

توسط اکیپ بازرسان بهداشت محیط گیلان؛

بالغ بر ۱۰۵۱۵ مورد از اماکن عمومی استان بازدید شد

asdasd
کد خبر : ۸۹۴۱۳۹

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از انجام بیش از ۱۰۵۱۵ مورد بازدید اماکن عمومی، توسط اکیپ بازرسان بهداشت محیط استان، طی ۱۳ روز آغازین سال خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، فردین مهرابیان، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اقدامات انجام شده حوزه بهداشت در راستای مقابله با کرونا، از انجام بیش از ۱۰۵۱۵ مورد بازدید اماکن عمومی در سطح گیلان توسط اکیپ بازرسان بهداشت محیط استان خبر داد و تصریح کرد: در طی ۱۳ روز نخست سال، ۴۰ هزار و ۱۲۰ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مراکز غذایی، توسط بازرسان بهداشت محیط مراکز بهداشت استان به انجام رسید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه خاطرنشان کرد:تعداد موارد بازدید و آموزش در خصوص پیشگیری از انتقال بیماری های تنفسی، ۱۲۸۱۶ مورد بوده است.

وی افزود: ۴۵۶۲۶ مورد پروتکل گندزدایی نیز در تعطیلات نوروز توسط کارشناسان این حوزه انجام شده است، در این زمینه چهل و نه هزارو ۵۱۹ مورد نصب راهنمای نحوه شستن دست ها نیز در اماکن عمومی توسط کارشناسان بهداشت محیط مراکز بهداشت استان گیلان صورت گرفت.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پلمب ۱۷۴۳ مکان طی ۱۳ روز ابتدای سال، اذعان کرد: در طی این مدت، نسبت به گندزدایی تعداد ۱۷۲۳ مورد آمبولانس نیز اقدام شد.

دکتر مهرابیان در پایان با ارایه توضیحاتی در خصوص عملکرد تیم سلامت، از غربالگری ۷۳۱۳ مورد مادر باردار در سامانه سیب، خبر داد و بیان کرد: از ۱۰۸ مادر باردار مشکوک به کرونا، تعداد ۵۴ تن به صورت سرپایی درمان شده و تحت قرنطینه خانگی قرار گرفتند و ۵۴ نفر نیز با بستری شدن، پس از دریافت خدمات درمانی، بهبود یافتند. از کل موارد فوق ۱۲ مورد ابتلای قطعی به کووید ۱۹، گزارش شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز