خبرگزاری کار ایران

توسط واحد سلامت روان گیلان به انجام رسید؛

انجام بیش از سه هزار و 710 مورد مشاوره مردمی از طریق سامانه 4030

asdasd
کد خبر : ۸۹۲۹۵۱

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار داشت: در راستای بسیج ملی مقابله با کرونا از 28 اسفند ماه سال 98 تا هفتم فروردین ماه سالجاری بیش از سه هزار و 710 مورد مشاوره روانشناسی توسط هشت تن از روانشناسان بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گیلان به انجام رسید.

به گزارش ایلنا از رشت، فردین مهرابیان با بیان اینکه همه گیری بیماری های نو پدید از جمله معضلات جدید حوزه بهداشت عمومی در قرن حاضر است، تصریح کرد: اغلب کشورها، به دلیل تغییر الگوی بروز و شیوع بیماری های واگیر، تجربه اندکی برای مدیریت بحران در چنین شرایطی دارند. به دنبال سرعت بالای انتشار یک بیماری عفونی کمتر شناخته شده و ابتلای جمعیت قابل توجهی از یک کشور در یک بازه زمانی کوتاه و قرار گرفتن در یک وضعیت همه گیری جهانی، معمولا آسیب های مستقیم بیماری بیشتر به چشم می آیند. بخش قابل ملاحظه ای از این پیامدها شامل عوارض روانشناختی شایعی هستند که شباهت های زیادی با پیامدهای پس از وقوع حوادث طبیعی دارند.

شهین بافته چی - مدیر گروه سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی نیز  اظهار داشت : باید در نظر داشت که در چنین شرایطی، افرادی که از قبل دچار انواع اختلالات اضطرابی بوده و یا تحت درمان هستند، ممکن است در شرایط فعلی نیز دچار تشدید علائم بیماری خود شوند. 

وی ادامه داد: در همین راستا و با در نظر گرفتن ضرورت پاسخگویی به نیاز عموم جامعه در زمینه اطلاع رسانی در حوزه های مختلف این ویروس کرونا، سامانه 4030  نیز در تاریخ 7 اسفند 1398 به درخواست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی راه اندازی شد.

مدیر گروه سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه  با اشاره به اینکه در این شرایط خاص، دفتر سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایران اقدام به افزودن خدمات روانشناختی به سامانه فوق کرده است، گفت:

تماس گیرنده بعد از برقراری تماس با سامانه 4030 می تواند با استفاده از کلید 8 به همکاران روانشناسی که به جهت ارائه راهنمایی و مشاوره روانشناختی در پشت خط هستند، متصل شوند و ضمن بیان سووالات یا مشکلات احتمالی خود از خدمات همکاران روانشناس بهره مند شوند.

مدیر گروه سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشت استان در پایان یاد آور شد : در استان گیلان بخش روانشناسی سامانه 4030 با استفاده از هشت تن از روانشناسان شاغل در معاونت بهداشتی دانشگاه  و مراکز بهداشت شهرستانها در شیفت های صبح، عصر و شب رسما از بیست و هشت اسفند 98 آغاز بکار کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز