خبرگزاری کار ایران

نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت در گیلان تاکید کرد:

ضرورت توزیع عادلانه تجهیزات بهداشتی و حفاظت فردی در گیلان

asdasd
کد خبر : ۸۸۸۲۷۲

نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت در گیلان با تأکید بر ضرورت توزیع عادلانه تجهیزات و حفاظت فردی در این استان، گفت: توزیع اقلام باید بر اساس تعداد تخت و بیماران بستری باشد.

به گزارش ایلنا از رشت، محمد حسین قربانی در جلسه ویدئو کنفرانس با معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه توزیع عادلانه تجهیزات پزشکی و حفاظت فردی، اظهار کرد: این توزیع باید بر اساس تعداد تخت و بیمار بستری شده انجام شود.

وی با بیان اینکه قطعاً در این شرایط ورود مسافران نوروزی می‌تواند مشکلات بیشتری برای استان گیلان ایجاد کند، افزود: قطعاً ورود مسافر سبب می‌شود تا کادر درمان و پرستاران با مشکلات بیشتری مواجه شوند که باید از هم اکنون آمادگی لازم ایجاد شود.

نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت در گیلان در ادامه به تولید ماسک N95 در این استان اشاره کرد و گفت: این واحد تولیدی فعالیت خود را از هفته آینده برای تولید این نوع از ماسک برای تأمین نیاز کشور و گیلان آغاز خواهد کرد.

وی با تأکید بر لزوم استمرار آماده باش حوزه سلامت گیلان، تصریح کرد: برای شکست ویروس کرونا مرخصی تمام معاونین و مدیران ستادی در ایام نوروز لغو خواهند شد.

در ادامه این جلسه رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر لزوم رعایت بهداشت فردی و حضور مردم در خانه‌ها، اظهار کرد: ظرفیت مراکز درمانی دولتی و خصوصی تکمیل بوده و نمی‌تواند میزبان بیماران دیگر از جمله مسافران باشند.

ارسلان سالاری با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ هزار نفر از مجموع ثبت‌نام کنندگان در طرح بسیج ملی فاقد شماره تماس برای پیگیری و اقدامات درمانی هستند، گفت: ۲۰۰ هزار نفر از گیلانیان هنوز در سامانه سیب ثبت‌نام نکرده‌اند و لازم است اطلاعات تماس با آنها از طرق مختلف برای غربالگری در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز