خبرگزاری کار ایران

طی مراسمی با حضور مادر شهید مدافع حرم؛

پوستر فرماندهان شهدای مقاومت در رشت رونمایی شد

asdasd
کد خبر : ۸۷۳۲۳۸

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در مراسم رونمایی از پوستر شهدای مقاومت با بیان اینکه بسیاری از کودکان این سرزمین با لالایی‌هایی در ذکر ائمه اطهار(ع) و صحرای کربلا بزرگ شدند گفت: سنت حسنه ایثار و شهادت به‌واسطه مادران در ذهن و روح فرزندان شکل گرفت.

به گزارش ایلنا از رشت، مراسم رونمایی از پوستر شهدای مقاومت در قالب طرح این چندکتاب نهاد کتابخانه های عمومی کشور و با حضور پریسا کرمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان؛ مادر گرانقدر شهید مدافع حرم بابک نوری هریس و برادر این شهید، معاونین، روسا، مسئولین و کارشناسان اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان در سال اجتماعات این اداره کل برگزار شد.

کرمی: مادران مروج فرهنگ ایثار و شهادت در فرزندان هستند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان در ابتدای این مراسم که به مناسبت ولادت دخت نبی مکرم اسلام و گرامیداشت مقام مادر برگزار شد با تبریک میلاد حضرت فاطمه(س) گفت: این بانوی بزرگ اسلامی اسوه مادران و همسری نمونه، باگذشت و فداکار بود که با مهربانی بسیار به پدرش “ام ابیها” لقب گرفت.

پریسا کرمی با بیان اینکه در طول تاریخ شاهد رشادت‌ها و دلاوری‌های زنان ایران اسلامی بودیم افزود: زنان ایرانی در تمامی عرصه‌ها از تربیت فرزندان تا توسعه مباحث آیینی نقش مهمی داشتند.

وی با تصریح اینکه بانوان در هشت سال دفاع مقدس خوش درخشیدند اظهارداشت: بسیاری از کودکان این سرزمین با لالایی‌هایی در ذکر ائمه اطهار(ع) و صحرای کربلا بزرگ شدند و سنت حسنه ایثار و شهادت به‌واسطه مادران در ذهن و روح فرزندان شکل گرفت.

کرمی ادامه داد: زنان پشت خط مقدم با حمایت‌های خود کمک کردند تا جنگ تحمیلی تبدیل به دفاع مقدس شد، مادرانی که فرزندان خود را جهت حفاظت از کشور و دین اهدا کردند و همین اندیشه سال‌ها بعد در مقابله با داعش در قالب مدافعان حرم ظهور کرد.

وی در ادامه ارتقا دانش مخاطبین نسبت به مسائل روز و گسترش تفکر اسلامی و انقلابی را از وظایف اداره کل کتابخانه‌های عمومی دانست و بیان کرد: به مناسبت گرامیداشت مقام زن و روز مادر مسابقه دلنوشته‌ای به مادر را سراسر استان برگزار کردیم که امروز به صورت همزمان برگزیدگان معرفی می‌شوند. کرمی ابراز امیدواری کرد با برگزاری چنین فعالیت‌های فرهنگی در حوزه کتاب و کتابخوانی بتوانیم رسالت خود را انجام دهیم.

گفتنی است در این مراسم همچنین مادر و برادر شهید مدافع حرم بابک نوری هریس به ذکر خاطراتی در مورد این شهید پرداخته و در مورد ویژگی های اخلاقی وی سخن گفتند.

در پایان این مراسم ضمن تجلیل از مادر شهید بابک نوری هریس از پوستر شهدای مقاومت شامل تصویر سه فرمانده شهید حوزه مقاومت در قالب طرح این چند کتاب رونمایی شد.

گفتنی است در پوستر مقاومت طرح این چند کتاب که اختصاص به سه فرمانده شهید حوزه مقاومت شامل شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس و شهید عماد مغنیه دارد تعدا ۸عنوان کتاب با موضوع مقاومت از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور برای مطالعه عموم علاقمندان به این ادبیات پیشنهاد شده است.

«هم‌قسم (زندگی‌امّ‌یاسر، همسر شهید عباس موسوی» نوشته عبد القدوس الامین، «معمار محبت» نوشته عبدالقدوس الامین، «گمشدۀ مزارشریف»، نوشته سعید عاکف «شهیدفتحی شقاقی کیست؟» اثر حسن خامه‌یار، «خط مقدم (روایت داستانی و مستند از تشکیل یگان موشکی ایران با محوریت زندگی شهید طهرانی مقدم)» اثر فائضه غفار حدادی، «خدا حافظ سالار (خاطرات پروانه چراغ نوروزی همسر سرلشکر پاسدار شهید حسین همدانی)» نوشته حمید حسام، «روزی روزگاری قاسم سلیمانی، جستاری در خاطرات حاج ‌قاسم سلیمانی» نوشته عباس میرزایی و «ابوجهاد (صد خاطره از عماد مغنیه)» نوشته سید محمد موسوی کتاب های معرفی شده در این پوستر شهدای مقاومت هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز