خبرگزاری کار ایران

معاون میراث‌فرهنگی گیلان خبر داد:

صدور 76 موافقت‌ اصولی تأسیسات گردشگری در گیلان

asdasd
کد خبر : ۸۶۷۴۳۸

معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از صدور 76 موافقت‌ اصولی تأسیسات گردشگری در ده ماه نخست سال 98 در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، رضا حسن‌پور گفت: امروزه صنعت گردشگری به‌ عنوان صنعتی نوپا با ویژگی‌های منحصر به‌فرد، بخش مهمی از فعالیت‌های اقتصادی کشورهای توسعه‌یافته و درحال‌توسعه را به خود اختصاص داده است. استان نیز با داشتن طبیعت زیبا، سرسبز و چشم‌اندازهای منحصربه‌فرد و جاذبه‌های متنوع و ارزشمند یکی از قطب‌های مهم گردشگری در شمال کشور است.

وی افزود: توسعه زیرساخت‌های گردشگری از اولویت‌های اداره‌کل گیلان است که در این راستا، از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۷۶ موافقت اصولی با برآورد حجم سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد ریال به‌منظور احداث و اجرای پروژه‌های گردشگری همچون واحدهای بوم‌گردی، هتل، هتل آپارتمان، مجتمع‌های گردشگری، سفره خانه‌های سنتی، مهمان‌پذیرها و مراکز تفریحی و گردشگری صادر شده است که این پروژه‌ها در حال اجرا هستند.

معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل استان با بیان اینکه از این میان 27 موافقت اصولی مربوط به اقامتگاه‌های بوم‌گردی است تصریح کرد: «تاکنون ۷۴ واحد اقامتگاه بوم‌گردی مورد بهره‌برداری قرار‌ گرفته‌اند و 42 واحد اقامتگاه بوم‌گردی نیز همزمان با دهه مبارک فجر در گیلان به بهره‌برداری خواهند رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز