خبرگزاری کار ایران

رنجکش عنوان کرد:

برندسازی بادام زمینی باید در اولویت برنامه ریزی قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۸۶۳۴۵۵

​مدیر کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان گفت : برندسازی محصولات کشاورزی استان بویژه بادام زمینی باید در اولویت برنامه ریزی ها برای تجاری سازی قرار گیرد .

به گزارش ایلنا از آستانه اشرفیه، یونس رنجکش در جلسه کار گروه میز ملی کالای بادام زمینی در فرمانداری استانه اشرفیه گفت: باید با برندسازی محصول بادام‌زمینی و شناخت بازارهای  هدف داخلی و خارجی آن را با استفاده از ظرفیت اوراسیا به دیگر کشورها وارد کنیم.

وی ادامه داد : بادام زمینی که خواستگاه ان استانه اشرفیه در استان گیلان است بنام این شهرستان صاحب نام است اما از این فرصت به خوبی استفاده نشده است که باید با برنامه ریزی و پشتیبانی های لازم ضمن استفاده به صورت اجیلی از سایر محصولات فراوری شده ان در زمینه های صنعتی استفاده کرد.
 
به گفته وی ، استان گیلان با برخورداری از فرصت های متنوع در سرمایه گذاری دارای مزیت های بسیاری است اما همین تنوع از چالش های مهم استان در اولویت بخشی است که هنوز برنامه مشخصی در این زمینه عملیاتی نشده است.
 
وی اظهار داشت: حضور بخش خصوصی و ایجاد تشکل‌های پشتیبان و کنسرسیوم های مختلف می‌تواند موجب تجاری سازی و صنعتی کردن محصولاتی چون بادام زمینی شود و زمینه های صادرات و رقابتی کردن آنها را در بازارهای جهانی فرآهم اورد.
 
وی ادامه داد : استانداری کلان در راستای پشتیبانی از تولیدات داخلی و حمایت از تولید ملی آمادگی های لازم را برای هرگونه همکاری با بخش خصوصی در زمینه سرمایه گذاری این محصول و سایر تولیدات را با  پرداخت تسهیلات و کمک به  تسهیلگری را دارد.
 
در این جلسه که با حضور مدیران صنعت و معدن و جهاد کشاورزی و سایر دستگاههای اجرایی استان گیلان و نماینده سازمان توسعه تجاری ایران و مسوولان استانه اشرفیه بر گزار شد بر ضرورت برنامه ریزی در راستای تقویت زیر ساخت‌ها و پشتیبانی از تولید کنندگان و همچنین ایجاد تسهیلات لازم برای توسعه سطح زیر کشت بادام زمینی در کشور پیشنهاداتی مطرح و تصمیماتی برای طرح در کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی و پیگیری های ملی اتخاذ شد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز