خبرگزاری کار ایران

معاون میراث فرهنگی گیلان خبر داد:

قلعه بند‌بن قاسم‌آباد ساماندهی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۶۳۰۲۰

معاون اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از ساماندهی قلعه بندبن قاسم‌آباد رودسر خبر داد.

به گزارش ایلنا از رودسر، ولی جهانی بیان کرد: قلعه بندبن از مهمترین و زیباترین آثار باستانی این استان است که در بالای تپه‌ای مشرف بر روستای بندبن قاسم‌آباد و دریای خزر واقع شده است؛ برج این قلعه در دهه 80 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: طبق بررسی‌هایی که در محدوده اطراف این قلعه و سازه و دیوارهای سنگی مورد شناسایی قرار گرفته، مصالح به‌ کار رفته در قلعه از سنگ با ملاط ساروج است. این قلعه یکی از مستحکم‌ترین قلعه‌هایی بوده که به نظر می‌رسد جنبه دیدبانی داشته است.

معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان هدف از ساماندهی این قلعه را در راستای ثبت جهانی چادرشب‌بافی عنوان کرد و افزود: طبق جلسه برگزار شده در فرمانداری شهرستان رودسر با حضور فرماندار این شهرستان مقرر شد تا ساماندهی این قلعه با مشارکت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، فرمانداری و دهیاری روستای بندبن قاسم‌آباد در دستور کار قرار گیرد.

وی در انتها اظهار کرد: در مرحله اول پاک‌تراشی درختچه‌های مسیر دسترسی قلعه و برج باروی آن، نقشه‌برداری از قلعه و محدوده اطراف، مستندسازی و مشخص کردن مسیر دسترسی به قلعه در دستور کار قرار گرفته و به‌زودی اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز