خبرگزاری کار ایران

فرماندار فومن:

هرچه در آموزش و پرورش هزینه شود سرمایه گذاری است

asdasd
کد خبر : ۸۶۱۳۳۵

فرماندار فومن با بیان اینکه آنچه در آموزش و پرورش هزینه شود سرمایه گذاری است، گفت: جامعه فرهنگیان و دانش آموزان مهم ترین سرمایه انسانی است.

به گزارش ایلنا از فومن،شورای آموزش و پرورش شهرستان فومن به ریاست محمدرضا محسنی فرماندار شهرستان فومن و با حضور اعضای شورا در اداره آموزش پرورش شهرستان فومن برگزار شد.

محسنی فرماندار شهرستان در این جلسه ضمن تبریک هفته شورای آموزش و پرورش و عرض تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت سپهبد قاسم سلیمانی و جان باختن هم میهنان در حادثه سقوط هواپیما، ایام فاطمیه را تعزیت گفت.

وی با اشاره به این که خلوص شخصیت سپهبد شهید سلیمانی وی را نزد ملت ما بزرگ و به سرباز وطن تبدیل کرد، افزود: در جایی سراغ نداریم که فردی نظامی پس از جان باختن و شهادت این چنین مورد توجه آحاد مردم یک کشور قرار بگیرد.

محسنی در ادامه سخنان خود در این جلسه با اشاره به نزدیکی دهه مبارک فجر، افزود: در اولین سالگرد پیروزی انقلاب در گام دوم انقلاب، مهم ترین برنامه های ما باید با محوریت تبیین تاریخ انقلاب و فهم نهضت اسلامی در ابعاد مختلف برای دانش آموزان و جوانان باشد.

فرماندار شهرستان با اشاره به برنامه ریزی دشمن برای تغییر ذائقه و تفکر جوانان ما، افزود: مهم ترین برنامه های ما برای جوانان باید در راستای مهندسی معکوس و حفاظت از دیدگاه ها و باورهای دینی و انقلابی جوانان در برابر هجمه های دشمن باشد. باید برنامه های دهه مبارک فجر را با ذائقه دانش آموزان و اهداف انقلاب اسلامی همسو کرده و این مهم ترین وظیفه آموزش و پرورش در این ایام است و باید از ارائه برنامه های تکراری و خسته کننده پرهیز شود.

محسنی با بیان این که آن چه در آموزش و پرورش هزینه شود سرمایه گذاری است، افزود: جامعه فرهنگیان و دانش آموزان مهم ترین سرمایه انسانی است.

وی  افزود: باید دانش آموزان را به مسیری سوق داد که تولید ثروت و سرمایه انسانی شود.

وی با تأکید بر توجه شورای آموزش به نکاتی از قبیل نهادینه کردن فرهنگ نظم و انضباط میان دانش آموزان که موجب رشد و اعتلای آینده سازان و توسعه کشور می شود، مساله پسماند و ترویج فرهنگ تفکیک از مبدا زباله در مدارس را مورد توجه قرار داد و در ادامه خواستار بهره برداری از ظرفیت پلیس راهور جهت ارائه آموزش های ترافیکی و ایمنی لازم به دانش آموزان شد.

فرماندار شهرستان در ادامه افزود: برگزاری همایش رأی اولی ها در شهرستان اقدامی در راستای فراهم کردن بستر مناسب مشارکت حداکثری در انتخابات مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

وی در این جلسه با تأکید بر این که کلیه مدارس شهرستان باید دارای سند مالکیت باشند، درخصوص فروش و بهره برداری تجاری از املاک آموزش پرورش بر لزوم تفکیک عرصه و عیان از هم تأکید نمود و افزود: در جایی که امکان استفاده تجاری وجود دارد به ویژه در مناطق گردشگری، با مشارک بخش خصوصی عرصه را می توان تجاری کرد زیرا هم باعث تولید سرمایه پایدار می شود و هم ارزش افزوده ایجاد می کند زیرا ایجاد درآمد مستمر برای آموزش پرورش ضرورت دارد.

محسنی در خصوص دانش آموزان بازمانده از تحصیل اظهار کرد: به دور از سیاست ها و اقدامات سلبی ابتدا باید از ظرفیت معتمدین و بزرگان محلی، شوراها جهت توجیه خانواده‌ها بهره برد و به دنبال اقدامات ایجابی بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز