خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد گیلان خبر داد:

ارسال ۴۰۹ اثر به نخستین جشنواره و نمایشگاه عکس خبری گیلان

asdasd
کد خبر : ۸۶۰۲۳۳

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به ارسال ۴۰۹ اثر به دبیرخانه نخستین جشنواره و نمایشگاه عکس خبری گیلان، گفت: این تعداد اثر توسط ۳۳ عکاس استان ارسال شده است.

به گزارش ایلنا از رشت، فیروز فاضلی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره و نمایشگاه عکس خبری گیلان همزمان با ایام‌الله دهه فجر در استان، اظهار کرد: فراخوان این جشنواره از اواسط آذرماه امسال منتشر و از عکاسان خواسته شد تا آثار خود را تا ۱۵ دی­‌ماه به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

وی با بیان اینکه این جشنواره در رشته‌های عکس خبری در زمینه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، ورزشی، هنری و مذهبی برگزار می‌شود، افزود: با توجه به تمدید مهلت ارسال آثار تا ۲۲ دی‌ماه جاری، در نهایت ۴۰۹ اثر از ۳۳ عکاس ساکن شهرهای شهرهای رشت، آستارا، انزلی، لاهیجان، رضوانشهر و رودسر به دبیرخانه این جشنواره رسید.

فاضلی با اشاره به اینکه آثار ارسالی باید در بازه زمانی اول فروردین تا دهم دی‌ماه امسال در یکی از نشریات مکتوب و یا مجازی استان گیلان منتشر شده باشد، تصریح کرد: بیشترین آثار ارسالی در پایگاه‌های خبری ۸ دی (۸ نفر)، دیار میرزا (۴ نفر) و گیل خبر (۳ نفر)؛ و مابقی آثار نیز در صفحات ۸ خبرگزاری سراسری، ۲ نشریه چاپی استان و ۷ پایگاه خبری و تحلیلی دیگر گیلان منتشر شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه شرکت کنندگان در جشنواره را متولدین سال‌های ۱۳۵۵ تا ۱۳۸۰ تشکیل می‌دهد، گفت: میانگین سنی این افراد نیز ۳۰ سال است که نشان از جوانی و پویایی این گروه از اهالی رسانه استان دارد. همچنین ۲۴ شرکت کننده، آقا و ۹ نفر از بانوان عکاس هستند.

وی یادآور شد: معرفی کارکرد عکس خبری در رسانه‌ها و نقش مهم رسانه‌ها در ارتقای سطح آگاهی جامعه، افزایش توانمندی‌های شناختی افراد جامعه در مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی، و گسترش فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی و رسانه‌ای مرتبط در رسانه‌ها از اهداف جشنواره یادشده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ادامه داد: زمان دقیق اعلام نتایج، برپایی نمایشگاه و تقدیر از برگزیدگان جشنواره، به‌زودی از طریق تارنمای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به آدرس gilan.farhang.gov.ir و سایر رسانه‌های استان اعلام می‌شود.

نخستین جشنواره و نمایشگاه عکس خبری گیلان با توجه به لزوم برجسته سازی تلاش عکاسان خبری در رویدادهای مهم مذهبی، رسانه‌ای و اجتماعی، به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری خانه مطبوعات استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز