خبرگزاری کار ایران

فرماندار ماسال تاکید کرد:

توزیع عادلانه آب در فصل کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۸۶۰۱۶۹

فرماندار ماسال با اشاره به توزیع عادلانه آب در فصل کشاورزی تصریح کرد: انتخاب سرآبیار و توزیع کنندگان آب در روستا از افراد مورد اعتماد و باتجربه در این امر استفاده شود تا در بخش توزیع آب کشاورزی سطح بخش و روستا دغدغه ای نداشته باشیم .

به گزارش ایلنا از ماسال، وحید پورحضرت با اشاره به اینکه اداره آبیاری وسازمان آب منطقه ای شهرستان به عنوان متولی تامین وتوزیع آب اراضی کشاورزی ،هیچ گونه برنامه ای برای تامین آب کشاورزی سال جاری برای شهرستان ارائه نداده است بیان داشت: با توجه به اینکه در تامین آب اراضی کشاورزی اعتباراتی که در سطح ملی و وزارت نیرو برای سازمان مدیریت آب منطقه ای در نظر گرفته شده این اداره هیچگونه برنامه ای برای تامین آب کشاورزی شهرستان ارائه نداده است و تاکید کرد:در جلسات آتی تمهیداتی صورت گیرد تا تمام برنامه های پیششنهادی  برای سال زراعی جدید ارائه شود و موضوع تامین آب،لایروبی آب بندانها و... مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه منابع آبی شهرستان ماسال به صورت سنتی بوده و نسبت به دیگر شهرستانها از آب کانال بهره مند نیست افزود:این موضوع هم در گذشته و هم در آینده مشکلاتی برای  کشاورزان ایجاد خواهد کرد که با تعامل و همکاری در بخش آبیاری و اداره جهاد کشاورزی با اجرای پروژه هایی اعم از تعمیق ولایروبی آب بندان ها ،بتنی کردن انهار شبکه آبیاری و غیره مشکلات پیش روی زراعی شهرستان را تا حدود زیادی مرتفع خواهد کرد.

فرماندار ماسال با اشاره به اینکه  شخم زمستانه در تامین آب کشاورزی فصل زراعی بسیار تاثیر گذار وحائز اهمیت است افزود: بایستی از تمام ظرفیت موجود در شهرستان اعم از بخشداران ،دهیاران و شورای اسلامی، جهاد کشاورزی، مراکز خدمات کشاورزی، آبیاران و سرآبیاران برای ترغیب کشاورزان به انجام  شخم زمستانه و دغدغه اصلی در بحث آبیاری در زمان کم آبی استفاده کرد.

وی با تاکید برفرهنگ سازی در  بیمه محصولات کشاورزی و اطلاع رسانی از ظرفیتهای دهیاران و شورای اسلامی بیان داشت : دغدغه هایی در حوزه راه های عشایری با توجه به بازدیدههایی که ازاین حوزه داشتیم وجود دارد و  انتظار میرود این مشکل در فصل مناسب به صورت بهینه و موثر مرتفع شود.

وی با اشاره به توزیع عادلانه آب درفصل کشاورزی تصریح کرد: انتخاب سرآبیار وتوزیع کنندگان آب در روستا از افراد مورد اعتماد و باتجربه در این امر استفاده شود تا در بخش توزیع آب کشاورزی سطح بخش و روستا دغدغه ای نداشته باشیم .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز