خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی امنیتی فرماندار رشت:

شفاف سازی و اعتمادسازی زمینه ساز افزایش مشارکت مردمی در امور خیریه است

asdasd
کد خبر : ۸۵۷۶۲۴

معاون سیاسی امنیتی فرمانداری شهرستان رشت، تاکید کرد: شفاف سازی و اعتمادسازی به عنوان عناصر اصلی ارتقاء و پایداری مشارکت‌های مردمی موجب افزایش مشارکت مردم و خیرین در امور خیریه می شود.

به گزارش ایلنا از رشت، فریبرز سعیدی­ کیا در جلسه شورای مشارکت های مردمی شهرستان رشت که با هدف بررسی راهکارهای اجرایی ارتقای جذب مساعدت خیرین در راستای اهداف خیرخواهانه برگزار شد با اشاره به رسالت شورای مشارکت‌های مردمی در استفاده از ظرفیت‌های مردمی و خیرین،  گفت: حضور خیرین به‌عنوان پیشگامان عرصه همیاری و کمک‌رسانی به افراد، با عنایت به نیازهای مختلف جامعه ضروری است.

  وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی با در نظر گرفتن اصل امانت دارای، اعتماد و نیت خیرین درزمینه خودکفایی و اشتغال جامعه هدف و رفع نیازها گام های خوبی در این راستا برداشته است، افزود: شفاف سازی و اعتماد سازی از عناصر اصلی ارتقاء و پایداری مشارکت های مردمی در امور خیریه است که باید به عنوان اولویت سازمان های متولی قرار گیرد.

معاون سیاسی امنیتی فرماندار رشت، ادامه داد: مشخص کردن میزان کمک‌های نقدی و غیرنقدی خیرین به بهزیستی و همچنین آگاهی‌بخشی به مردم و خیرین در خصوص چگونگی هزینه کردن این کمک‌ها می‌تواند هم به شفاف‌سازی و هم  به ارتقاء اعتماد مردم و جامعه خیرین نسبت به نهادهای حمایتی مانند بهزیستی کمک کند که بی‌تردید این امر خود باعث افزایش مشارکت‌های مردمی در امور خیریه خواهد شد.

سعیدی کیا هدف از برگزاری این جلسه را  بررسی چالش ها و مشکلات جلب و جذب مشارکت ها و ارائه پیشنهادات در این خصوص عنوان داشت و تصریح کرد:شناسایی خیرین و جذب مشارکت آنان  در پیشبرد طرح‌های بهزیستی ضروری است و تحقق این هدف منوط به هماهنگی و همکاری ادارات مختلف با بهزیستی است.

وی نخستین وظیفه شورای مشارکت‌های مردمی ر ا پاسداشت فرهنگ مساوات و نوع دوستی و دومین وظیفه این شورا حضور گسترده در جامعه با تکیه بر افراد معتمد و امین همچون روحانیت، خیرین، مدیران دانست و خاطرنشان کرد: کمک به خیرین و هموارسازی مسیر برای ارتقاء خدمت‌رسانی آنها به محرومین از اصلی‌ترین وظایف مسئولان دولتی است.

گفتنی است، ساماندهی و جذب مشارکت‌های مردمی، انجام تبلیغات محیطی توسط شهرداری‌ها و بخشداری‌ها در مناسبت‌های مختلف به منظور معرفی خدمات اداره بهزیستی و ایجاد زمینه جذب مشارکت ها ، ارائه لیستی از نیازمندی‌های دانش‌آموزان تحت پوشش به منظور تامین لوازم و تحریر، برنامه­ریزی بازدید ماهانه از معلولین تحت پوشش با حضور اعضای شورای مشارکت ها و تهیه بانک اطلاعاتی از خیرین که با نهادهای حمایتی در ارتباط هستند، از جمله مباحثی بود که در این جلسه مطرح و تصمیماتی در خصوص آن اتخاذ شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز